Behöver tips o råd hur att fjärrstyra vår luftvärmepump.
Vet att vi inte har en pump med detta inbyggt, utan vi behöver en som kör på IR.

Vill helst undvika några löpande kostnader, har nog med abonnemang i dagens teknik samhälle, det räcker med elpriset som tuffar på.. :)

Vad har ni för lösningar ?
 
R RealElwood skrev:
Finns en pryl som heter Sensiboo Sky, den kan agera fjärr åt dig. Har du en enkel tempgivare som du kan nå externt får du även bekräftelse på att den faktiskt ökar tempen.

[länk]
Känner du till om den sk smstekniken ( Airpatrol ) är den gamla varianten, dom ligger också snäppet dyrare, annars verkar det inte vara någon skillnad på vad dom klarar.
Nu verkar mycket gå på Wifi.

Om man inte har ström, spelar det ingen roll om man kör med GSM varianten.
 
C
Sir James Sir James skrev:
Vad har ni för lösningar ?
Vad är det för pump?
 
C cpalm skrev:
Vad är det för pump?
Svårt att läsa av just nu, men har för mig en Hitachi ca 5 år ..
 
Sir James Sir James skrev:
Känner du till om den sk smstekniken ( Airpatrol ) är den gamla varianten, dom ligger också snäppet dyrare, annars verkar det inte vara någon skillnad på vad dom klarar.
Nu verkar mycket gå på Wifi.

Om man inte har ström, spelar det ingen roll om man kör med GSM varianten.
Förstår inte riktigt frågan, jag har iaf ingen erfarenhet av Airpatrol, min LVP är 12 år och saknar alla tjusiga möjligheter för fjärrstyrning. Jag experimenterade en gång med en RF433 brytare som moddades så att den seriekopplade en resistor med termistorn, då sänkte jag tempen ca 10 grader, men den blev inget vidare mtp att den sitter i bostadshuset, men för ett garage/sommarbostad hade det funkat.

Mitt förslag ovan förutsätter ju att du har WiFi anslutet mot LAN där LVP finns.
 
A
Sir James Sir James skrev:
Behöver tips o råd hur att fjärrstyra vår luftvärmepump.
Vet att vi inte har en pump med detta inbyggt, utan vi behöver en som kör på IR.

Vill helst undvika några löpande kostnader, har nog med abonnemang i dagens teknik samhälle, det räcker med elpriset som tuffar på.. :)

Vad har ni för lösningar ?
en airpatrol för GSM funkar om du har GSM täckning.
det som måste till är ett sim-kort
funkar med kontantkort eller tvilling abonnemang.
kostnaden blir de gånger man vill att pumpen skall svara på frågor via sms. tex hur varmt det är eller vilken inställning som senast valdes.
det är batteribackup i dessa så om strömmen går kan den skicka ett larm om detta eller om temperaturen är för hög eller för låg i rummet.
 
Har en airpatrol som fungerat bra men nu bytte jag mobil till iphone 11 och får ingen kontakt med enheten. Raderade appen och installerade ny men när jag försöker installera accepterar den inte min airpatrol. Airpatrol unit not supported är meddelandet. Är det någon som har tips?
 
fick nu veta av airpatrol företaget att version 3,0 som min är inte fungerar med nya mobiler med Android eller Ios versioner. Skandal tycker jag..

B Bill Rehn skrev:
Har en airpatrol som fungerat bra men nu bytte jag mobil till iphone 11 och får ingen kontakt med enheten. Raderade appen och installerade ny men när jag försöker installera accepterar den inte min airpatrol. Airpatrol unit not supported är meddelandet. Är det någon som har tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.