Jag har begåvats med ett gammalt och vackert parkettgolv och funderar på möjligheten att ha stora, vackra krukväxter och chiliplantor inne. Hur skyddar jag bäst parketten mot väta och spill?
 
379006b.jpg
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T TottoGBG skrev:
Jag har begåvats med ett gammalt och vackert parkettgolv och funderar på möjligheten att ha stora, vackra krukväxter och chiliplantor inne. Hur skyddar jag bäst parketten mot väta och spill?
Det finns golvskydd på Ikea som är till för att ha under kontorsstolar.
Tror dom heter Kolon..
 
360.jpg
 
BirgitS
Med stora krukor tar det en stund för vattnet att rinna igenom och det är lätt hänt att det rinner ut mer än som ryms på ett krukfat så jag rekommenderar rejäla ytterkrukor (efter att ha torkat upp vatten från golvet hos andra när jag varit blomvakt). Om vattenkannan droppar efter hällning kan man linda lite hushållspapper runt pipen, eller vara beredd att torka pipen.
 
Var försiktig med gummi mot trä.
Vissa gummiproduktet ger svarta märken.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Kanske en "blomplatta" med hjul så kan du flytta den en aning då och då samt lätt torka upp eventuellt spill. Finns en massa varianter. Denna är exempelvis från Ikea.

Träblomplatta på hjul, troligtvis från Ikea, för att lätt flytta och rengöra under växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.