Ja, när man äntligen gjort de sista valen man kände till (målarfärg och tapeter) så börjar tomten göra sig påmind. Marksten eller grus eller gräs eller altan på plint eller altan på mark eller ...............
 
Jag var lite trött... trädäck blir det, men frågan är om man ska satsa på altanmarkis eller ett fast tak. Vi kommer inte köra med inglasat (välkomna alla skogsmygg). Vi tar förmodligen både och tillslut... :cool:
 
Bygger ni altanen själva?
 
Asfalt verkar smidigt, kvarteret borde samordna något. Jag antar att uppstartskostnad för asfaltsgubbar är ganska stor...

Konstgräs istället för vanligt gräs!? Hehe... ::)
 
Kommer förmodligen inte bygga altanen själva...
 
Hellberg, asfalt vore trevligt, men tyvärr får vi inte ha det på vägarna då stadsplanen säger "grus, smuts & damm".
Mygg, jo tack, jag var ute efter jobbet igår och snackade med grundkillen, vi stod och snackade lite allmänt när det kom ett mörkt moln med mygg, det var säkert bara rekogniceringsstyrkan, på ca 12000 mygg...
Jag hoppas verkligen att de som ska bygga på kommunens tomt ovanför oss sätter igång snart, det är ett träsk där som alltid har genererat mygg i alla år. Våre riktigt trevligt att få det drenerat.
 
Fem timmar & trettiotvå minuter till husleverans! ;D
 
HUS! ;D
 
  • hus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis Nygren, ser schysst ut! :)

Vi får vänta mååånga, lååånga månader än... :'(
 
Vi var där ute ikväll, och det står kvar! :) Bara att ta med sovsäck och myggsmälla!! ;D
 
Hur går det med huset nu med allt hagel & regn? :-/ Våra putskillar har problem...
 
Tack Vesta. Vi har hållt på med det här projektet sen 2001-2002, det var då projekteringen började. Så vi har ingen brådska längre. :)
Hellberg, haha, vore något o sova över i huset :)
Angående regnet (haglar det?) så klassas huset som "tätt" (board/läckt), så jag utgår ifrån att det inte ska vara några problem.
Jag hoppas det inte är allvarligt med regn när de ska sätta puts?
 
Argh, denna väntan driver mig till vansinne. :(
De slängde upp huset i förra måndagen (22/5) och sedan dess har de inte gjort något mer. Ringde idag och frågade när jag skulle komma ut med ritningen så de vet hur det ska se ut (vi har som alla vet, ändrat "lite" på planlösningen) och får till svar att de inte kommer göra något den här veckan & att nästa vecka ska de ta och köra utsidan!
Inget ont om hantverkarna för de superbra och tar sig tid osv. Men det är väntan som är jobbig, jag vill kunna sitta i en solstol där ute och titta på när de jobbar. :)
Vi satte förresten dit M12 gängpinnar jäms med hela grunden på baksidan av huset, som förberedelse för altan/trädäck :)
 
Det börjar visst bli dags att ta en tur ut och kolla. Kom hem sent igår kväll från
en nätt biltur till södra Frankrike (520 mil totalt).
Har varit borta sedan den 20:e maj, så jag misstänker att det har hänt en del i både "vårat" och A-hus område.

När vi kom hem låg det en "present" i form av ett beviljat bygglov i brevlådan, det gick ruskigt snabbt. Ansökan var instämplad den 17:e och beviljad den 24:e och det som skulle ta 6-8 veckor  :) :) :) :) :) :) :) :)

/Björn
 
20:e maj? Det hinner hända mycket på den tiden så här i sluttampen. Målade väggar, tapeter, badrumsmöbler, garderober, etc. Har börjat våga hoppas på flyttlass i vecka 24. ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.