Vi ska börja med vår grund v. 17-18 enligt entreprenören.
 
Om du tittar in på Grönhögsvägen (infarten till höger vid återvinningsstationen i början av Ekängen) så hittar du grunder i alla stadier. Från jordhög till färdiggjutet.
 
Tackar som frågar

//Peter
 
Var ute i Ekängen i dag och såg en (1) grund på Grönhögsvägen som säkert gjuts på tisdag, finns det fler?
Är alla från TH?

Tack på förhand
 
petol705 skrev:
Var ute i Ekängen i dag och såg en (1) grund på Grönhögsvägen som säkert gjuts på tisdag, finns det fler?
Är alla från TH?

Tack på förhand
Alla på Grönhagsvägen är TH(tror jag?), om du åker längre bort i Ekängen så finns det ett hus där de lägger grunden helt själva, tror det är precis i början av Hallonvägen, sen har du Eksjöhus som håller på på Tomatvägen. Ahus & Götenehus har även ett par tomter där, men inga grunder för tillfället.
 
Nästa stopp blir på Tomatv. förutom på Grönhögsv. som var mkt. bra att titta på.

Tack
 
Vi planerar att köpa tomt i Ekängen .. hur får man tag i någon som äger en tomt nära vattnet där? är det någon som vet? utsikten är fantastisk!
 
swedeli skrev:
Vi planerar att köpa tomt i Ekängen .. hur får man tag i någon som äger en tomt nära vattnet där? är det någon som vet? utsikten är fantastisk!
Inte en aning hur du ska göra för att få reda på vem som äger sjötomterna, kanske via kommunen eller lantmäteriet eller så. En sak att tänka på när man köper sjötomt i Ekängen är att det blåser ALLTID in från sjön. *brrr* ;)
Man fnissar alltid lite skadeglatt när man ser hur de glatt sågar ner skyddande buskage. ;D
 
Tack för tipset!.. det kanske förklarar varför de fortfarande finns sjötomter kvar =)
 
Japp, blåsten och kanske priset på tomterna. Hörde någon säga att utgångsbudet på en av sjötomterna låg på 3 miljoner... Helt sjukt. Vi gav 200.000 för vår tomt :D dock inte en sjötomt.
 
Vi fick ett brev idag, 1'a leverans av huset kommer den 22e maj, klockan 7. Gissa vem som kommer komma försent till jobbet den dagen? ;D
Grunden börjar de med nästa vecka *hurra*
 
Svar till Nisse Hult från annan tråd:

Glöm inte att ni får 7% rabatt på alla varor om ni köper Sigro-kort (gäller ett år).

Jisses, ska de hålla på och bygga ända in i februari? Jag trodde de flesta husen skulle vara uppe till hösten. Fast det är ju ganska många kåkar det rör sig om. Jag kan lova att det är skoj när det väl kommer igång. Är ute och fotar progressen flera gånger i veckan.

Du har rätt angående vårt tomtnummer, fast vi föredrar att kalla den Grönhögsvägen 29 numera ;D.
 
janbo skrev:
Svar till Nisse Hult från annan tråd:

Glöm inte att ni får 7% rabatt på alla varor om ni köper Sigro-kort (gäller ett år).

Jisses, ska de hålla på och bygga ända in i februari? Jag trodde de flesta husen skulle vara uppe till hösten. Fast det är ju ganska många kåkar det rör sig om. Jag kan lova att det är skoj när det väl kommer igång. Är ute och fotar progressen flera gånger i veckan.

Du har rätt angående vårt tomtnummer, fast vi föredrar att kalla den Grönhögsvägen 29 numera  ;D.
Du har helt rätt i att vi började komma ifrån ämnet där. Det var ju bra att jag fick upptäcka den här tråden också, den var väldigt intressant.

De ska nog bygga längre än så för så vitt jag vet så är inte alla tomter sålda än. Det var dock ett tag sedan jag kollade sist.

Börjar bli dags att ta en sväng ut och kolla läget igen, men det kanske får vänta till imorgon för då ska vi ändå gå på grillparty på morotsvägen.
 
A. Nygren skrev:
Japp, blåsten och kanske priset på tomterna. Hörde någon säga att utgångsbudet på en av sjötomterna låg på 3 miljoner... Helt sjukt. Vi gav 200.000 för vår tomt :D dock inte en sjötomt.
Hur kom ni undan så billigt? (det är bara att gratulera  :))

Tog inte kommunen 450 000 för sina tomter?

/Björn
 
Vi var 4 intressenter som var med på projekteringen på Tomat & Lökvägen, Eksjöhus, Kommunen, Fam. Berggren & vi.
Vi hade 1 tomt så därför blev den lite billigare ;)
Däremot har vi lagt ner MYCKET tid på att gå på möten, läsa papper osv.
Vi har hållt på med projekteringen i över 4 år nu, vi har även varit med om otillåten nedsågning av träd, stöld av nämda träd, inte blivit meddelade om möten som direkt berörde oss & vår tomt (cykelbanan ligger delvis på vår tomt) osv. under projekteringstiden. Det har varit ganska mycket frustration under den här tiden.

Det var som tusan, tog kommunen "bara" 450k för sina tomter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.