Jag fick någon förklaring om varför man inte sätter dit innerväggar i ett oisolerat garage.
Det var något i stil med att det var onödigt ;) eftersom man inte satte dit isoleringen & att det skulle bli bökigt om man ville isolera i efterhand. Det hade säkert något med fukt att göra, om man isolerar men inte har radioatorer osv i garaget.
 
Alla dessa val....

Sen igår så har vi i alla fall beställt den sista tapetrullen och den sista kakelplattan. Fett trött är man på att välja nu. Jag tror inte det spelar någon roll vad man väljer egentligen. Jag läste någonstans att ju mer tid man lägger ner på ett val desto mindre nöjd tenderar man att bli med det man till sist valde. Hoppas att det inte stämmer, med tanke på all tid vi har lagt ner...

Annars så händer det mycket på Tomatvägen nu. Igår kom det ett nytt hus igen och idag kom det ytterligare ett. Full fart.

//Pål
 
Vi ska ut i helgen och röjja på tomten, fy f*n vad tråkigt! (får trösta mig med att det blir fint) När vi gjorde exploateringen så glömde de bort vår tomt av någon anledning, en fördel är all ved vi får, en nackdel är allt jobb med att såga ner träden & få iväg allt j*vla ris! >:(
Själv tycker jag att det är orättvist att andra får sina hus när vi bara fått entreprenörskontrakten ;) (de kom idag).
 
Frenger: Håller helt med ang. val och ofta (i andra sammanhang mest kanske) innebär beslutsvåndan att man i grunden är osäker på vad man väljer och då kanske man inte ge sig in och välja... Funderar allvarligt på att ta fram tärning istället.... :-/

Fast det är nog tur att det är någon som tänker till både en och två gånger.. men som sagt, det händer ju att man stoppar myror men släpper igenom elefanter. Nyss höll vi på att missa att vi ville ha hål och uttag i väggen för markiser uppe också....

Nygren: Hua... vill inte ens tänka tanken på att röja... ;-) Känner mig riktigt lat nu... hehe
 
Funderar på att ta jobbets hjullastare & brumma ut med, knöla ihop allt i en stor hög, hälla på x-antal liter disel & sen fjutta på! :surprised:
Kanske skulle spara det till valborg istället ;)
 
Vi skall också bygga TH i Ekängen.
Vi har dock mer eller mindre beslutat oss för att välja bort Kvänum som köksleverantör, och är lite grann på jakt efter lämplig ersättare.

Nygren: Angående TLV kök, vi har kikat på deras hemsida och de verkar intressanta iom att de kan bygga precis som man vill... men blir inte det fasligt dyrt? (såg att ni hade valt dem för ert kök, och vi gillade det vi såg :) )
Hur skulle du beskriva prisbilden? Som Ballingslöv, HTH, Marbodal eller... som Kvänum :surprised:
 
Vesta skrev:
Vi skall också bygga TH i Ekängen.
Vi har dock mer eller mindre beslutat oss för att välja bort Kvänum som köksleverantör, och är lite grann på jakt efter lämplig ersättare.

Nygren: Angående TLV kök, vi har kikat på deras hemsida och de verkar intressanta iom att de kan bygga precis som man vill... men blir inte det fasligt dyrt? (såg att ni hade valt dem för ert kök, och vi gillade det vi såg :) )
Hur skulle du beskriva prisbilden? Som Ballingslöv, HTH, Marbodal eller... som Kvänum :surprised:
Min sambo jobbar på TLV, så oss ska ni väl igentligen inte fråga då vi kanske kan uppfattas som partiska ::)
Angående deras kök så rekomenderar jag dig att åka ner till dem och titta på deras utställningskök de har nere i butiken, och försök få Patrik att visa er runt, han är ruskigt duktig och trevlig. :)

En annan sak, jag hoppas verkligen att snön nu har smält bort ute på tomten, för nu har jag inte mycket tid kvar på mig att få bort riset innan de har tänkt att starta med plattan. Husleverans prel. v21.
 
Något som vet vad som hände med träddungen i mitten av kvarteret vid tomatvägen? Är det ni Nygren som röjt för mycket!? :surprised:

Parkettgolvet inlagt på övervåningen... yes!! ;D
 
Njaaeee, inte riktigt vår tomt ::)
Den fd trädungen är en planlagdlekplats, så jag antar att det är därför den är nedsågad, lite synd för det var mysigt med den. Det är samfälligheten som får hosta upp pengarna om det ska byggas saker där.
 
Den samfälligheten kommer få sköta en hel del tror jag. Ingen asfalt är planerad...!
 
Ingen asfalt i området, tror det var stadsplan som bestämde det av någon j*vla anledning.
 
Har ni något att framföra till samfälligheten kan ni skicka ett PM till mig så tar jag upp det på nästa möte förresten. Vi kommer kalla till stämma efter sommaren då fler förmodligen har hunnit flytta in.
 
Fy katten, vi har hållt på ute på tomten hela dagen idag, från kl 10 till 17 i alla fall.
4'a vändor till Gärstad med ris. Vi har också hunnit kvista 2 granar & 1 tall, fixat till flera högar med ris, kvist och mindre träd så att det ska bli lättare att komma åt dem. Titta på folk som smugit förbi i sina bilar och glott på oss som vi inte var riktigt kloka när vi jobbat i regnet. Det var uppehåll större delen av dagen dock, det tackar vi för. :)
Ska uppdatera hemsidan med lite bilder på måndag eller imorrn, glömde i vanlig ordning digitalkameran hemma så det blev lite kort med mobilen, givetvis ligger den kabeln också på jobbet. :surprised:
Om någon av er har vägarna förbi imorrn, kom gärna & säg hej. Ta med er oömma kläder så får ni vara med o leka ::)
 
Jag är djupt besviken på er, ;) ingen kom och hjälpte till. Vi som till och med roade oss med att köra fast med grävmaskinen! :surprised: Ren tur att vi fick upp den igen, den höll på att välta 2 gånger. Det hade varit snyggt. :D Nu blir det att ge f*n i att köra in på tomten med tokstora maskiner, entreprenören får köra bort stubbar & sten åt oss. Har en känsla av att det kan komma att bli lite smådyrt om jag skulle fastna med lånemaskinen. ::)

Bilden visar platsen där vi fastnade och fick ta lov av skopan för att ta oss upp igen, mobilkameran är inte den bästa dock.
Mer bilder på helgens arbete finns på hemsidan. (Samma kassa kvalitet på dem också då jag har uselt minne och glömde kameran hemma, glömde till och med ta kort när maskinen satt fast...)
 
  • 638A0343.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska inte bygga i Ekängen men väl på en annan plats.
Det jag undrar är om någon under den närmsta framtiden ska göra grunden? Jag vill under några tillfällen se hur detta går till.

Har någon inplanerat grunden?

Tack på förhand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.