Fulkemisten
Hej!

Min skäggtrimmer gav precis opp. Åbäket var från Moser, bara drygt två år gammal och aldrig särskilt bra. Någon som har ett tips på en bra till bättre dylik för under tusen kronor. Den får gärna misstänkas hålla ett par år fast det där vet man ju aldrig. Den ska klippa skägg lagom och hår kortkortkort. Batteri eller sladd spelar ingen roll.

Tips någon? Helst inte generella. Eller om att sax är bättre. Ni fattar.
Tack på förhand.
 
Phillips 7000 serie är helt ok om man är försiktig när man tar i/ur bladet eller byter skägglyftaren. Dammsugarfunktionen är helt ok.
 
R
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Hej!

Min skäggtrimmer gav precis opp. Åbäket var från Moser, bara drygt två år gammal och aldrig särskilt bra. Någon som har ett tips på en bra till bättre dylik för under tusen kronor. Den får gärna misstänkas hålla ett par år fast det där vet man ju aldrig. Den ska klippa skägg lagom och hår kortkortkort. Batteri eller sladd spelar ingen roll.

Tips någon? Helst inte generella. Eller om att sax är bättre. Ni fattar.
Tack på förhand.
Har alltid kört med Philips med sladd
Fast då hårtrimmer, dock fungerar den bra till mitt skägg också.
 
Fulkemisten
K knipo skrev:
Denna köpte jag på julkampanj för 199kr.
Jag är nöjd det lilla jag använt den.
Lätt, smidig o klipper bra.
Den är i alla fall ljusår bättre än min gamla Philips-trimmer.
Philipsson har någon sug-funktion som skall ta hand om håren. Men den är inte särskilt effektiv.


[länk]
Den såg ju fräsig ut. Annars brukar jag sky Jula men det här var ju nåt annat märke. Tur att inte Meec gör trimmers och synd att inte Makita gör... ;)
 
R
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Den såg ju fräsig ut. Annars brukar jag sky Jula men det här var ju nåt annat märke. Tur att inte Meec gör trimmers och synd att inte Makita gör... ;)
Elektrisk grästrimmer av märket Makita på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Philips oneshave, billig och bra
 
Själv letade jag länge efter en som kunde hantera lite längre skägg och kom fram till att remington mb4045 var en av de få. Lite hipstervarning på den medföljande glansborsten med vildsvinsborst dock.
 
Fulkemisten
O OverAndOut skrev:
Kör [länk]. Hade den hemma (till hunden) när min Philips lade av. 6.3mm på huvudet och 13mm till skägget. Sprider dock stråna lite. Dock får man inte den för under 1000 kr. Men känns som den håller resten av livet.
/Ulf

Edit. Såg att fler rekommenderar djurmaskiner:)
Gillar det industriella utförandet på maskinen. Den är hålla ett tag, troligen mer än 4 gånger så länge som en maskin för en femhunka? 6,3 mm på huvudet är dock alldeles för långt. Som jag förstår det finns det andra skär från andis som man kan byta med va? Det är liksom inte kammen som bestämmer längden eller?
 
Fulkemisten
fgo fgo skrev:
Jag har en Oster trimmer, dock har jag den till håret då varken skägg eller hårväxt är så tätt.
Förbaskat nöjd med det och en liten rolig detalj är att den säljs som djur-trimmer också.
Det följer med flera kammar och två skär.

Köp den för skägg (1499 kr)
[länk]

Eller köp samma modell fast för djur (999 kr)
[länk]
Verkar ju vettig. Hur länge har du haft den? Viktigt för mig att grejor jag införskaffar håller ett tag.
 
jag har en Philips som jag köpte för under 200 spänn på Kjell för säkert 7-8 år sen. Nätdriven. Fungerar kanon. Klipper håret med den inkl två av ungarna och jag "rakar" mig med den. (har alltid stubb, ser inte klok ut annars)
Går lika bra nu som då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.