När jag tidigare idag kollade över gammal el i huset som ska bytas vartefter så blev jag lite sugen på att fräscha upp kattvinden vi har som litet förråd i samband med det. Byggår på hus okänt, mitten/sent 1800-tal.
Idag är det svalt där inne med ventilation ut på kortsidan av huset, som syns på bilden där det tidigare har suttit ett fönster.
Oinredd kattvind med synliga takbjälkar, elinstallationer och förrådsföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bakom väggen till höger är ett sovrum, är tveksam till att det är någon isolering i den väggen trots att värmen i rummet aldrig är några problem med. Bör jag isolera den väggen om jag ändå ska göra iordning?

Vad bör jag räkna med att hitta bakom väggen till vänster? Ska det och i såfall hur ska det vara isolerat där? Väggarna känns som någon tunn masonit bara, utan något speciellt motstånd bakom.
Taket, bör det göras något där?

Upplever inga problem idag med kalldrag, konstiga lukter osv, så kanske är dumt att ändra för mycket? Mycket frågor, men finns det något att förbättra så är det ju bra :)
 
Har liknande situation med tre kattvindar. Att isolera mot sovrummet känns onödigt eftersom du då kommer sänka temperaturen i kattvinden ytterligare

Isolera utåt tar ju plats och ger liten vinst, samma gäller väll uppåt eftersom det snor takhöjd. Kattvinden i sig är en isolering sett från sovrummet så jag har iaf inte upplevt det som ett problem och kommer skippa isolering.
 
Jag är väl inne på den tanken med. Får kanske bara bli lite ny färg och belysning så det känns fräschare de få gångerna jag är där inne :)
 
Du ska inte laga något som inte är trasigt.
Bara städa, snygga till måla lägga in något golv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.