I julas kom jultomen med ett par nya arbetsbyxor till mig. De gamla hade en hel del hål i fickor, knän, och skrev, så det var dags. De gamla hade många fickor, men de nya har bisarrt många, och jag reflekterade lite kring det faktum att jag aldrig fattat vad en del "standard"-fickor är till för.

Jag gjorde iordning några annoterade bilder på mina nya byxor så får byggahus hjälpa mig att förklara byxorna.


Arbetsbyxor med många fickor och hällor, annoterade för att diskutera deras användningsområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny arbetsbyxa på golvet med etiketterade fickor och hällor för att identifiera och diskutera deras användningsområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya arbetsbyxor med många fickor, annoterade med "L7", "L8", "L9", "L10" och "L11" som pekar ut olika fickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsbyxor med många annoterade fickor och hällor på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R1 - Handskar
R2-4 - Tror inte jag hade något speciellt i dessa.
R5-8 och L3-5 - Det här är något slags hällor som jag inte har en aning om vad jag ska ha till.
R9 och L7-8 - Generella fickor med dragkedja.
R10 - Den här fickan finns i princip på alla arbetsbyxor, tror jag. Vad är knappen till för (syns bara på ena bilden)?
R11 - En långsmal ficka som inte hänger ihop med R12, utan går bakom dem.
R12 - Två "knapphål" som man inte når R11 via. Jag har ingen aning om vad dessa är till för.
R13 - Vanlig byxficka. Jag brukar ha telefonen här.
R14 - Hammare.
R15 och R17 - Hällor. R15 har en påsydd knapp. Här har jag ingen aning.
R16 - Bakom R15 finns en till ficköppning med en påsydd knapp. Här har jag ingen aning.

L1 - En burk 5-56. Jättebra när man bygger gammal hakiställning.
L2 - Generell ficka.
L6 - Genomskinlig ficka som jag gissar kan användas till id eller liknande för de som jobbar på arbetsplatser där synligt leg krävs.
L9 - Långsmal ficka med två "knapphål" i sig. Jag har ingen aning här. Varför hålen?
L10 - Snedställd ficka med lock som jag gissar är avsedd för mobiltelefon. Min får dock inte plats i den.
L11 - Vanlig byxficka. Jag brukar ha nycklarna här.

B1 - Varför är hällorna korsade?
B2-3 - Vanliga bakfickor. Här hamnar diverse papper.
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
R1-R12 var fan är min mobiltelefon?
L1-L12 var fan är min T20/PZ2-bit?
 
  • Gilla
IamJocie och 4 till
  • Laddar…
Hål lagar man. Om och om igen. ;)
Knappar brukar vara för knivar och måttband. Daisychains är för vad man vill. Jag har måttbandet där om fickan är full med skruv. Jag har även haft hölster till IXOn i daisy om det varit bättre än i bältet. Det jag har i fickorna är en blandning av sådant som jag har nytta av lite då och då som jag inte orkar leta efter och sådant jag använder ofta. Eller sådant folk frågar efter. Eller som hamnar i fickan för att det var det enda vettiga stället för stunden. Allt från att masta av båt till att noga mäta ut täcksidor till trappa via takfläktsmontering... Behöverjag nämna målning ens?
 
  • Arbetsbyxor med många fickor och verktyg, använda och fläckiga, ligger på ett mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arbetsbyxor med verktyg som kniv, måttband och hammare för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arbetsbälte med verktyg och måttband på en korktäckt yta, används av handyman.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg och arbetsmaterial utspridda på golv, inklusive måttband, hölster, handskar och en post-it-lapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.