Tack!

Vi har tomten nästan i hörnet mot skogen. Två tomter söder om det redan uppförda..

Man börjar så smått förstå att det verkligen ska bli ett hus! ;-)
 
Hejsan Tomatvägsvänner,

Den där "kvadraten som nästan är klar" som det står om i ett tidigare inlägg, det är ju vårat hus :D. Fast "nästan klar" är väl att ta i. Det är ju inga takpannor på ännu och innuti så återstår det mesta. Men det går fort framåt nu. Slutbesiktning är planerat till den 27/4. Superspännande!

Hälsningar

Pål och Åsa-Karin med barnen Smilla och Lova
 
fregner, vi var upp i Lördags och spanade lite på ert hus. Mitt på dagen var det en hantverkare där o pulade med något, vi hörde i alla fall musik innifrån huset och en bil med firmanamnet stod utanför. Bra hantverkare som jobbar Lördagar måste jag säga.
Förresten är ert hus mycket mer "färdigt" än vårt, vi ska göra färdigt slutbeställningen imorgon Måndag eller på Tisdag. Som det ser ut nu väljer vi bort badrumsdelarna med, men inte toaletterna och duschkarbinen, de får vara kvar. ::)
 
Vi har gjort precis samma sak med badrumsprylarna. Trivselhus säljer Dansani och det föll oss inte riktigt i smaken. Nu blir det nog Vedum-prylar från VVS-butiken i Tannefors. Är det någon som ska köpa bubbelbad förresten? Några tips isåfall?
 
Bad & VVS-butiken i Tannerfors har väl utförsäljning just nu också, de ska ju lägga ner butiken och ha allt nere på industrigatan (tror jag det är) så det borde gå att fynda där. Kolla i Badrumstråden här på forumet för badkarsförslag. Det finns en STOR tråd där det disskuteras billiga badkar som importeras från Kina & säljs billigt av Svenska företag.
 
Hejsan,

Dags att försöka lägga upp lite bilder från Tomatvägen. Jag har lagt upp dom på min hemmaserver och det är lite tunn upplänk så det kan gå långsamt. Vi får se hur det går. Här är länken ialla fall:

http://frenger.is-a-geek.net/

//Pål
 
Nice bilder, jag ska försöka ta lite bilder på vår tomt, den är mest full av fällda träd och ris för tillfället, ska ta & scanna in tomtplanen så kanske man skulle kunna skriva dit vem som bor vart. Om nu någon är intresserad av det.
Nu har jag lyckats med konststycket att öppna min msn-spaces för allmänheten i alla fall. Inte så mycket att se där än så länge dock. ::)
 
Hej!

Ska försöka lägga upp lite bilder också! Vårt hus kommer imorgon (torsdag) bitti kl 07.00! Får se om vi lyckas ta oss dit. Vi tyckte att grunden såg väldigt liten ut, och kunde inte förstå hur man skulle få plats med kök, vardagsrum etc... Några andra som tyckt likadant? Förhoppningsvis blir det större automagiskt när man sätter hus uppe på grunden!
 
Hej Hellberg,

Lustigt det där med storleksuppfattning. Vi tyckte också att våran grund såg jätteliten ut. Men den är så stor som den skall vara. Nu när huset är på plats så ser det lite större ut.

Vi hade också leveranstid kl 7 på morgonen men långtradaren hade åkt från Eksjö vid midnatt och var framme 2 på natten. Sen sov dom några timmar innan dom satte igång kl 6. Vid 7 så hade dom redan hela vägglivet uppsatt. Första dagen jobbade dom i 11 timmar sen stod både huset och carporten där.

Om ni har möjlighet så tycker jag absolut att ni skall åka ut och titta. Det är skithäftigt att se när dom bankar upp huset.

P.S. Byggjobbare gillar smörgåstårta och dom brukar fika vid ett ;)

//Pål
 
Jo, grunderna ser verkligen inte stora ut, jag tycker att Kvadraten verkar ha för lite kvadratmeter, chefens "lekhusgarage" här på jobbet är 150kvm och det känns litet. Hur ska man då kunna bo på 170kmv :)

Nu har jag kastat upp lite bilder på vårt kök vi ska ha istället för HTH-köket som är standard. Klicka här.
 
Insane: Det går visst att ändra på Egnahemshusen lite som man vill även om Eksjöhus säger annorlunda. Häftig planlösning ni har jobbat fram på eran kvadrat. Speciellt skafferiet!

Hellberg: Grattis till huset idag! Jag var uppe klockan 6 imorse och då hade dom precis kört igång. Nu är klockan över 8 på kvällen och dom kör fortfarande. Tuffa gubbar! (Vi hyr ett hus på Hallonvägen och har utsikt över byggplatsen ifall du undrar).

Ojsan. Nu blev det mörkt i skogen (20.15) :cool:

//Pål
 
Hej!

Hur har ni gjort köksritningar? Det ser kanonfint ut! :) Vi har inte bestämt kakel och bänkskiva 100% än. Det är så svårt att se hela köket baserat på små brädlappar och kakelbitar...
 
Köksritningen är gjord i programet som TLV-kök använder sig av när de ritar upp köken till sina kunder. Det är deras order & beställningssystem. Vi köper som sagt vårt kök därifrån eftersom min sambo jobbar hos dem. :)

*edit* Det finns ett program som man kan ladda ner, Sketchup heter det & finns att ladda ner på följande adress. http://www.sketchup.com/ eller hos Download.com (länken går direkt till sketchup nerladdningen)
 
Tack! Jodå, huset ser nu äntligen lika stort som vi förväntat oss! Var där i morse en sväng och frös (hur klarar dom att jobba så många timmar i kylan?) Var även inne i huset i eftermiddags och det kommer bli såå bra! Vi var inne ett tag på kvadraten faktiskt men beslutade oss tillslut för Harmoni-modellen.

mvh

Christer, Anneli o Leo (drygt 2 år) Hellberg
 
Hurra! Vi har fått leveransvecka för huset! Nämligen vecka 21 ;D
Tycker det är lite sent dock, men men, man får vara glad för det lilla. :)

Tjingeling på en stund
Andreas, Sofie & Gabrielle (6 år) ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.