Hej

Var hittar man man barstolar som är lite lägre och passar till 90cm hög barbord (köksö barbord)?

Charli
 
Finns liknande trådar, använd sökfunktionen, nyckelord : barstol, ändra sökningen så att den söker senaste månaden eller nåt sånt.
 
Jag har för mig att BoConcept (boconcept.se) har, skulle gissa att även R.O.O.M. har.
Många barstolar finns i höj/sänkbara varianter.
 
Vi ska troligtvis köpa våra från Bratells, har en höj- och sänkbar variant i krom med väldigt bekväm sits i brunt läder.
 
Vi köpte ett par höga sen åkte vi till en sickarfirma och sågade av benen, går säkert att göra själv men jag tyckte det var värt en hundring att få alla benen jämna med en gång ::)
 
Ikea har flera stycken (dock inte i senaste katalogen). Bland annat har de en fin pall-variant i svart skinn, Julius.
Den tänkte vi ha! :)
 
Stolabs coola knappen-pallar finns i någon mellanstorlek (66 cm hög tror jag).
 
Leksandsstolen.se har en snygg modell som går att få i olika höjd. Lägst 61 cm.

Vilken höjd ska man ha till 90 cm barbord/köksö?

Nora
 
En tillverkare som heter Actona har en stol i läder/krom med rygg som är justerbar, den
är snuskigt skön. Stolen heter Dallas och kostar runt 995:-!
 
Hej på Er

Det blev en Henriksdal från IKEA. Vi har liknande matbordsstolar så då blev det så det såg bäst ut med de barstolarna.

Stolshöjd. 63 cm, passar perfekt till 90 cm hög barbord.

Tack för alla tips

 
Blå Station har gjort en mycket läcker barstol i enkel och ren design. Dock lite dyr. 3200 kr per styck om jag minns rätt. Mycket värd att kolla på i alla fall.
 
johan77 skrev:
Stolabs coola knappen-pallar finns i någon mellanstorlek (66 cm hög tror jag).
Vi har två Knappen men valde den högre. Den lägre är för låg och den högre är för hög. Ska kapa av benen cirka 5-6 centimeter. Med en fintandand ryggsåg ska det inte vara några problem - markera genom att ställa stolen på en plan yta och rita streck med en kloss (lika tjock som stolen är för hög) som stöd.
 
hallå...

om du ska ha i ek...

så finns det en leverantör som heter hans k www.hansk.se deras stol heter inzel och finns i 3 olika höjder tror det var 55. 63 (som passar till 90) å sen 73... stolarna finns i ek, valnöt m.m

ska du har barpall i ek så har du på www.kontinentmobel.se en pall som heter style..

finns hos dom flesta möbelkedjor samt fristående..

lycka till
 
Ellos har tuffa barstolar för billig peng

www.ellos.se gå in på hemmet sen på nyheter och på tredje sidan finns denna barstol

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.