Hej!

Har ett nordic spa, modell New York som jag letar filter till. Har försökt med återförsäljaren men de är helt ointresserade av sälja 2 nya filter!

De ser ut så här,

Måttband visar storleken på ett grönt filter till ett spa, sökande efter ersättningsfilter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spa-filter med ett måttband som visar höjden stående på ett badkars kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grönt cirkulärt spa-filter mätt med ett måttband, visar storleken på runt 18 cm i diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittar inga nya med exakta mått, vilka jag ha:sweat::sweat:
 
J
Som lite akut jobb , lägg dom i diskmanskinen 60 C och en lång disktid , ibland går det ibland inte , men kan ge dig lite extra tid
så du kan få tag i nya , dom filter som sitter i vanliga rensfilter för vatten brukar bli skapligt rena och kan användas ca 3 ggr
 
Har provat med diskmaskin och det fungerar helt ok. I dagsläget haf jag bara två, hade varit skönt med med ett extra par för rengöringen skull
 
Har spanat in där men tycker spontant att "anslutningshålet" på mitt filter är mindre än 59mm.
 
Jag tyckte mig se att du hade en innerdiameter på ca 2" (52.8 mm) och då brukar ytterdiametern vara 59mm vilket anges på siten.

Kan du mäta med skjutnått på utsidan av din gänga? Det vore väldigt märkligt om det inte var R50 gänga. Dvs 52.8 mm invändig diameter, 57 mm i dalen på gängan och 59 på "toppen"
 
J
Nordic New york , skulle inte förvåna mig om det inte är en amerikanare , och då är gänga USA-tum inch , ta med dig filtret till en större rörfirma , dom kan se vad det är och har en hel del gängade prylar på hyllan att prova med , det är nog säkraste sättet att få grep på det
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.