Hej!
Jag tänkte vara ordentlig och börja med att uppdatera firmware i mitt nya SPC 4320 innan jag konfigurerade allt för mycket.
Tyvärr har jag nu problem att ansluta till SPC connect, får "FlexC anslutningsetablering FEL".
Misstänker att det kan vara krypteringen som är ur synk, men jag har inte hunnit registrera panelen på SPC connect.
Hittar här https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/support/spc-connect-connections-support/
att man ska kunna "Reset the encryption key of a panel without users", men var gör jag det?
 

Bästa svaret

RilleRock
Pm mig ditt regid så löser jag det (y)
 
  • Gilla
Priapus Titan
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Pm mig ditt regid så löser jag det (y)
RilleRock är dagens hjälte!!
Nu fungerar det!! =)
Tack så mycket!!
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Pm mig ditt regid så löser jag det (y)
Hej RilleRock
Jeg har det samme problem, kan du også hjælpe mig?

Mange tak.
Peder
 
RilleRock
Poulsgaard Poulsgaard skrev:
Hej RilleRock
Jeg har det samme problem, kan du også hjælpe mig?

Mange tak.
Peder
Of course.
 
  • Gilla
Poulsgaard
  • Laddar…
Yes, it worked. - THANKS A LOT
Just one more question that you might be able to help me with.
I've had to do a factory default on the alarm, (and didn't have a backup)

Everything is now configured again, just one last issue:
Normally, when trying to set (or partset) the system with an open input, I would see a warning. Not the alarm just arms (and the bells go off).
I can't fint out, how to configure this, so I will get the option of force the set of the system.

I'm writing in English, because me swedish is a bit rusty :)
 
RilleRock
Poulsgaard Poulsgaard skrev:
Yes, it worked. - THANKS A LOT
Just one more question that you might be able to help me with.
I've had to do a factory default on the alarm, (and didn't have a backup)

Everything is now configured again, just one last issue:
Normally, when trying to set (or partset) the system with an open input, I would see a warning. Not the alarm just arms (and the bells go off).
I can't fint out, how to configure this, so I will get the option of force the set of the system.

I'm writing in English, because me swedish is a bit rusty :)
Kanon.
Sektionen måste ha attribut Isolera och användaren måste ha attribut Spärra och Isolera på användarprofilen.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Pm mig ditt regid så löser jag det (y)
Detta höll på att driva mig till vansinne! Vet inte hur många timmar jag spenderat med att försöka uppdatera inställningar innan jag typ gav upp och konsulterade google. Skulle gjort det direkt, men det verkade ju så enkelt! Jag har exakt samma fel som då alltså inte går att lösa själv. Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du även kunde hjälpa mig att återställa krypteringsnyckeln för min panel. OK om jag PM:ar reg-ID? Tack på förhand.
 
Priapus Titan Priapus Titan skrev:
Detta höll på att driva mig till vansinne! Vet inte hur många timmar jag spenderat med att försöka uppdatera inställningar innan jag typ gav upp och konsulterade google. Skulle gjort det direkt, men det verkade ju så enkelt! Jag har exakt samma fel som då alltså inte går att lösa själv. Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du även kunde hjälpa mig att återställa krypteringsnyckeln för min panel. OK om jag PM:ar reg-ID? Tack på förhand.
Hej! Jag kontaktade Siemens som hjälpte mig! Tack ändå!
 
Hej såg detta nu. Fick samma problem på min nu. utan möjlighet att göra en reset. Har någon möjlighet att köra en reset på min
 
Hej!
Håller på att installera Vanderbilt 4320. Allt har gått bra men när jag testar så funkar allt men det kommer inget ljud i sirenen. Vad kan det bero på? Någon som har tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.