Har köpt en begagnad Malm sängstomme med lite skavanker på. Har fått idén att sätta fast pärlspont och foder runt om för att få en mer lantlig stil på den. Är det möjligt att fästa sådant på en IKEAmöbel? Och hur bör man gå till väga för att det ska hålla och inte spricka?
 
Limma med lämpligt lim tex "no More nails"
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
L lob skrev:
Limma med lämpligt lim tex "no More nails"
Bör man limma? Då får ju trät inte möjlighet att röra på sig. Har läst lite om att bygga en sänggavel och då verkar det som att man ska undvika att limma.:thinking:
 
E Emma Johnsson skrev:
Bör man limma? Då får ju trät inte möjlighet att röra på sig. Har läst lite om att bygga en sänggavel och då verkar det som att man ska undvika att limma.:thinking:
Det är nog inte så mycket trä i en malm sängstomme. Någon form av faner runt wellpapp. Om du menar att pärlsponten rör sig skulle jag rekommendera att köpa pärlspontskivor så går det fort och lätt. Tror inte att det är några problem att limma dessa iaf för de är i mdf med begränsad rörelse.
 
Jag tror det är massiv spånskiva i den sängstommen, ganska tjock sådan. Borde gå utmärkt att skruva i om man borrar först.
 
Som ägare till en äldre Malm såkan jag säga att gavlarna är till stora delar Bikake-masonit.
Långsidorna är däremot i spånskiva.

Jag tror på pärlspontskivor jag med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.