Mikael_L Mikael_L skrev:
En bryggning kan knappast kosta en effekt, utan borde väl ha en energikostnad?
Det var väl tusan vad petiga man skall vara. I kör dessutom! :)
Du får betala för en effekt motsvarande 60W gånger den tiden du har den på. Denna tid var känd enligt frågan som vi diskuterar, och jag utelämnade det. Det kostar dig alltså 60W (x antalet timmar på ett år).
 
elpaco elpaco skrev:
Om du har kvar kannan på varmhållning så börjar garvsyrorna titta fram efter cirka 5min, efter 10min är det märkbart, och enligt mig odrickbart efter 15min. Efter 45min kan du öppna pizzeria ..:D
Och lägga gamla mynt på plattan :D
 
Mikael_L
elpaco elpaco skrev:
Det var väl tusan vad petiga man skall vara. I kör dessutom! :)
Du får betala för en effekt motsvarande 60W gånger den tiden du har den på. Denna tid var känd enligt frågan som vi diskuterar, och jag utelämnade det. Det kostar dig alltså 60W (x antalet timmar på ett år).
Jag måste i alla fall försvara mig med att det du skrev trodde jag faktiskt var taget ut företagets hemsida (det var ju så du skrev) och jag blev något lite irriterad och upprörd över att företag har så dålig koll på vad de skriver om sina produkter (men dock inte alltför förvånad :surprised:).
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Jag missade på mobilladdningen, men någonting säger mig att man bara har tagit hänsyn till batteriets Ah och inte tagit med laddarnas dåliga verkningsgrad :p
 
P Plutus skrev:
Jag missade på mobilladdningen, men någonting säger mig att man bara har tagit hänsyn till batteriets Ah och inte tagit med laddarnas dåliga verkningsgrad :p
Nja, jag tippar att dom har räknat på vad laddaren på bilden klarar att ge vid laddning, det ser ut att vara en 5W Apple-laddare (5V 1A), 0,005*2*7*1,5=0,105, med tex en 12Ws laddare (om telefonen klarar det) så blir det ca 25 öre.


12Ws laddaren (5,2V 2,4A) drog 100mA när jag laddade paddan (231*0,1=23,1W), vet ej hur mycket som gick till paddan. Utan att paddan var ansluten drog laddaren uppåt 5mA i pulser.
5Ws laddaren drog 55mA när jag laddade telefonen, 231*0,055=12,7W.
 
  • Gilla
Plutus och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag måste i alla fall försvara mig med att det du skrev trodde jag faktiskt var taget ut företagets hemsida (det var ju så du skrev) och jag blev något lite irriterad och upprörd över att företag har så dålig koll på vad de skriver om sina produkter (men dock inte alltför förvånad :surprised:).
Ok. Om vi fyller i halva K-rapporten var kanske?
 
C
missade kaffebryggaren och kyl-/frys-/ismaskins-/touchskärmsapparaten (och mobiltelefonen, men bara med 0,9 kronor)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.