Bumpar.
Ingen som har nån åsikt, tips eller fundering?
 
L
Jag röstar på plasta mot mark, isolera med cellplast och absolut inga ventiler utåt.

Funderar på om man skulle ta upp en öppning i hjärtmuren för ett mer enhetligt klimat därnere - men är osäker på fördelarna med det.

TILLÄGG
Vet egentligen inte vad man kallar grunden för - för den går ju inte att krypa i.
 
Redigerat:
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Ja, kanske är bra att öppna upp lite mellan.
Skulle man kunna se någon nackdel med att isolera hela vägen upp till trossbotten?
Blir 175-reglar på muren.
 
TILLÄGG
Vet egentligen inte vad man kallar grunden för - för den går ju inte att krypa i.
Homogen plintgrund. En plint....
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
L
Nu är jag ute på djupt vatten men tror att det är bra att lämna lite "luftspalt" mellan cellplasten och trossbotten.

Luft isolerar ju som bekant - och OM det blir någon form av fukt/kondens eller liknande under trossbotten så tänker jag att det torkar bättre om det inte ligger cellplast dikt an.
 
L Lärospånet skrev:
Nu är jag ute på djupt vatten men tror att det är bra att lämna lite "luftspalt" mellan cellplasten och trossbotten.

Luft isolerar ju som bekant - och OM det blir någon form av fukt/kondens eller liknande under trossbotten så tänker jag att det torkar bättre om det inte ligger cellplast dikt an.
Det är möjligt att du har en poäng där.
Svårt att hitta information om detta.
 
L
Kretikos Kretikos skrev:
Det är möjligt att du har en poäng där.
Svårt att hitta information om detta.
Ja - vi får hoppas på förstärkning i tråden!
 
L Lärospånet skrev:
Vet egentligen inte vad man kallar grunden för - för den går ju inte att krypa i.
Hur ser grunden ut?
Kanske det är en torpargrund.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur ser grunden ut?
Kanske det är en torpargrund.
Det fanns ett startmeddelande i tråden men det har bollats runt i forumet och verkar nu vara borta.
Men såhär ser den ut.
Grundläggning nära timmerhus med synlig grusbädd och armering redo för betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.