Tänkte se efter om det finns fler medlemmar som ska bygga i Ekängen, eller som har byggt. Tänker då närmast på området vid Tomatvägen, Lökvägen mfl.
 
Inte en endaste granne med andra ord :surprised:
 
Ska bygga på Trivselhus nya område Stensätter, inte på de gator du nämner alltså.

/Janne
 
janbo: Blir det precis i början av Ekängen efter man kört förbi det första området av Trivselhus?

Förresten har vi fått muntligt löfte om bygglov nu, så nu ska vi ta och göra slutbeställningen av huset.
Inflyttning blir runt slutet av September, början av Oktober förhoppningsvis. Tycker det är skitlång tid. :-?
Jag ska väl försöka peta igång ett MSN Spaces och lägga upp lite bilder osv där sen.
 
Ska också bygga i Stensätter. Det är det andra området (infart vid återvinningscentralen) på höger sida när man kommer in i Ekängen.

//Staffan
 
Kul med lite fler folk som ska snickra hus i Ekängen, glöm inte att räkna in Samfällighetsavgifter i budgeten ;)
Vi har nu fått vårt bygglov skriftligen från kommunen, så det enda vi ska göra nu är att bestämma om vi ska ta tapeter ur Eksjöhus sortimentet eller om vi ska köpa det själva. Sen blir det att göra slutbeställningen illa kvickt. Inflyttning verkar dock bli tidigast september, förmodligen oktober :(
Det vore roligt om vi kunde få samma fart i den här tråden som de som ska bygga ute i Askeby har i sin, tycker ni inte det?
 
Får man fråga vad ni betalade för era tomter & vilken storlek de har?
 
Japp, det är nya området vid infarten till Ekängen. Tomten kostar 650.000  :p och är på 1350 m2 ungefär. Nästa vecka börjar de gjuta grunden och beräknad inflyttning är i mitten av juni. Efter 10 års väntan är det äntligen "Ryds-muck"  ;D
 
janbo skrev:
Efter 10 års väntan är det äntligen "Ryds-muck" ;D
Skönt att slippa "mänsko-ryd" antar jag, för du bor väl inte i student-ryd i 10 år? :surprised:
Vad blev det för husmodell?
 
En granne iallafall, vi ska bygga på tomatvägen, ska ni det också. Jag tycker han verkar trevlig på telefon, han från vimmerbyhus, men skenet kan ju bedra. Har även kollat lite på borohus, får se vad vi bestämmer oss för i slutändan!!
 
Japp, vi har första tomten på höger sida när du svänger upp på Tomatvägen, ca 1700m2.
Om du varit ute nyligen så har du säkert sett våra högar med ris som ligger brevid cykelbanan ;)
Han från Vimmerbyhus var väldigt trevlig, inget ont om hans sätt, men offerten var inte vad vi bad om dock.
 
Nä, studentryd har jag aldrig bott i. Jag gjorde tvärtom och flyttade till Ryd efter Universitetet :D

Husmodellen vi bygger är egendesignad. Vi skickade en kravspec till Trivselhus arkitekter och många månader senare landade det i en husritning som vi var nöjda med. Det är iallafall ett 1,5-planshus med öppen planlösning och vidbyggt garage.
 
linkoping, vilken tomt är det ni fått tilldelad/köpa av kommunen?
 
Hej!

Vi bygger på Tomatvägen. Har precis lagt grunden och flyttar in i början på juni! Det blir ett Harmoni... :)
 
Hej Hellberg,
Välkomen till forumet :)
Vi var uppe och tittade lite på området igår kväll. Är det ni som bygger brevid Kvadraten som nästan är klart?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.