Fick Bauhausreklam i brevlådan idag och de verkar ha premiär för något som heter In-Bau skjutdörrsgarderober (från 599 kr, vad det nu betyder). Har någon varit på Bauhaus på sistone och vet något om det? På bilderna såg de helt ok ut, men det stod inget om vilka mått de fanns i, måttbeställning och liknande. Orkar nog inte ta mig till Bauhaus den här veckan själv.

/ama
 
Vet inget om dom men Skånska byggvaror har ju också sånna där skjutdörrar m spegel mm men vad jag förstår så är det just bara dörrar ingen inredning...
 
Jo, jag känner till Skånska byggvaror, problemet är bara att jag behöver i cirka 1,60 cm höjd och Skånska byggvarors kan bara kapas till 202 cm. Alla dyra märken går att måttbeställa så jag är mest nyfiken ifall In-Bau är billig(are) och måttbeställbar. Inredningen är strunt samma, dörrarna är det som kostar, har jag upptäckt...

/ama
 
Skjutdörrar med standardhöjd 227,5-230,5cm var rekordbilliga. Såg bara silverfärgade ramar på alla typer.
På standardserien måste skenan beställas separat men vid anpassad höjd ingick skenan. All inredning fanns också.
http://www.in-bau.dk/



 
Tusen tack!

/ama

*EDIT* och några tusen tack till, länken var jättebra!
 
Var på Bauhaus Göteborg i Lördags och beställde "In-Bau skjutdörrar" till ett av barnens sovrum. Dörrarna känndes helt ok och till bra pris. Köpte 2st 90cm dörrar för 699:-/st och en skensats på 2m för 300:-. Tot 1700:-

Skriv .se i tidigare nämnda länk så finns också de svenska priserna med. Alltså: www.in-bau.se

Vi var faktiskt dom första som beställde i gbg 8)

 
någon som har köpt dessa och kan yttra sig om kvalitet osv
 
Var och köpte sådana förra veckan efter en egen research bland olika skjutdörrsgarderober.
in-bau har ju olika modeller (1000, 2000, 3000 och 4000). För varje "tusing" i modellnamn ökar kvalitén och priset. Alla profiler är i silver eller aluminium trots att profilerna skiljer sig år mellan de olika modellerna.
Modell 1000/2000 tyckte jag var lite "skranglig" och "smäckig" men säkert värt sitt pris.

Modell 4000 är den garderoben som har mest stabil profil/ram och dessutom en golvskena som inte har spår i sig vilket ger en grus och dammsammling (särskilt om man placerar den i hallen). Golvskenan på 4000 kan, med fördel som det heter...., sättas med dubbelhäftande tejp medans modell 1000/2000 är förborrade och kanske bör skruvas. Vi har grantikeramikgolv och jag vill ogärna borra i det...

Kostnaden för våra garderober (130cm, lackat glas) blev c:a 5600:- inkl. allt. Betydligt dyrare än 1000-modellen men avsevärt bättre kvalité och stadga i dörrarna/profiler.
Dessutom så blev de c:a 10.000 billigare än motsvarande Lumi eller Elfa så det kändes ändå som ett kap!
Kvalitén på 4000-modellen är, enligt min mening, minst lika bra om inte bättre än just Lumi och Elfa. Jag har mätt, slängt igen, tryckt och knackat på en hel del garderober. Tiden får utvisa om jag har rätt...

Inredning köper vi nog på IKEA för ingen slår dom på fingrarna när det gäller trådbackar.
 
Hämtade mina dörrar i helgen. Köpte den billigaste modellen som fanns (2x90cm =180cm komplett för 1700:) och tycker dem är helt ok för det priset. Dock var alla hjulen av plast och i ovankant såg det horizontella rullstödet lite billigt ut. Två tjocka gummiringar som var påträdda på två plastpinnar. Rullade jättebra nu när dom är nya men sen?

Det synliga såg dock bra ut, alltså dörrytor och profil/ram.

Monteringsanvisningen var lite rolig. Golvskenan ska monteras 27,7 mm offset (horisontellt) mot en kant på takprofilen. Alltså inte 28 eller 27,5 utan exakt 27,7mm!

Har inte monterat klart dem än eftersom jag ej var klar med nerbyggnaden från taket. Maxhöjden i billiga serien var 230,5 cm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.