Hej

Har ett par led lampor som jag tycker har för starkt och kallt ljus och har försökt hitta någon slags film som jag kan tejpa över för att få ett varmare och mysigare ljus i rummet.
Alternativt någon penna eller färg som man kan stryka över ljuskällan för att få till önskad effekt.

Några tips?
 
Har samma problem med min klockradio. Bevakar därför denna tråd.
 
Köp nya lampor som ger den effekt du är ute efter?

Eller är det någon speciell sorts lampa som du har?

Ang. Klockradion i kommentaren nedanför så kan man lägga toningsfilm eller annan färgad film på displayen. Finns på t ex Biltema.
 
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Nya lampor vettigast men den äkta hälften har målat med röd tuschpenna på en och annan lampa här. Det håller nåt år sen bleker det kraftiga blå ljuset från kallvita LED-lampor pigmentet.
 
Går inte att byta då lampan är inbyggd, dock är den helt kall även efter flera timmar påslagen så värme är egentligen inget problem.
 
Jag har använt bakplåtspapper med lyckat resultat. Det borde tåla den lilla värmen som alstras tycker jag
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
Brun packtejp
Vi hade samma dilemma med en ledbelysning hemma så vi satte 2 lager brun packtejp över det.
Det funkar bra och sen är det bara byta den om det skulle bleka igenom.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag har använt bakplåtspapper med lyckat resultat. Det borde tåla den lilla värmen som alstras tycker jag
Tack för tipset! Gjorde detsamma nu och det blev mycket bra!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.