2200f2f5-16e7-49e0-9352-649e4a09e3ee.jpeg

T o m lite slarvigt uppsnurrad.

En slangvinda är smidigt om kompressorn ska stå på samma ställe hela tiden. Jag flyttar min ibland eller tar den t o m med mig om det är jobb som ska göras på bilar som inte kan komma till mig.
 
Montera slangvindan på kompressorn?
 
hsd
Jag har en liten slangvinda , med återrullningsfjäder, på en kompressor
Ege.tligen ska vindan hänga över arbetsplats
 
Har nu haft Biltema slangarna i ca 1 år. Den slang som alltid sitter monterad på kompressorn har börjat läcka i anslutningen mot kompressorn. Då använder jag ändå kompressorn relativt lite och har egentligen bara flyttat den från sin plats 2 gånger. Den har dessutom blivit extremt trög att trycka på verktyg på.

Ska höra med Biltema hur de ser på saken men min erfarenhet är att de är väldigt hårda med garanti ärenden.

Nästa gång köper jag något mer välkänt märke. Det bästa hade varit att ha en slangvinda av känt märke monterat på själva kompressorn.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
hsd
Är det slangen som läcker i infästningen eller kopplingen som inte tätar mot kompressorn
 
hsd hsd skrev:
Är det slangen som läcker i infästningen eller kopplingen som inte tätar mot kompressorn
De e själva munstycket som man fäster i kompressorn som läcker. Det finns väl ett läge där det inte läcker så jag räknar slangen som kasserad. Antar att man kan pressa på en ny koppling men har inte satt mig in i det där.

Den slang jag använt mindre fungerar fortfarande problem fritt vilket tyder på att det inte är kompressorns munstycke som strular.
 
S snowjim skrev:
Har nu haft Biltema slangarna i ca 1 år. Den slang som alltid sitter monterad på kompressorn har börjat läcka i anslutningen mot kompressorn. Då använder jag ändå kompressorn relativt lite och har egentligen bara flyttat den från sin plats 2 gånger. Den har dessutom blivit extremt trög att trycka på verktyg på.

Ska höra med Biltema hur de ser på saken men min erfarenhet är att de är väldigt hårda med garanti ärenden.

Nästa gång köper jag något mer välkänt märke. Det bästa hade varit att ha en slangvinda av känt märke monterat på själva kompressorn.
Detta är oslagbart tror jag. Riktigt bra pris. Har själv lite Cejn och det är kvalitet.

https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=20728
 
Alltgår Alltgår skrev:
Detta är oslagbart tror jag. Riktigt bra pris. Har själv lite Cejn och det är kvalitet.

[länk]
På tok för kort för mig tyvärr, de 2x10m jag har är mer lagom. Ser att dimensioneringen på slangen är 8 mm medan ex clas ohlsons har 9,5 mm, vet dock inte om det spelar någon roll?

Kanske hade denna 15m kunnat vara något från Clasohlson : http://www.clasohlson.com/se/Slangvinda-Cocraft-HA-15-A/40-8784#moreinfo om nu 15 m räcker. Har fått ganska bra omdömen även utanför clasohlson.com. Pris just nu är 899 kr med online rabatt.

Förövrigt så har jag pratat med Biltema och efter som slangen är över 1 år så är de inte intresserade av att hjälpa till. Det leder såklart mig till att inte köpa slang på Biltema igen efter som jag inte vill riskera att byta 1 gång om året.
 
richardtenggren
Köp Cejn och gråt en gång istället och slipp lägga energi på att klaga på lågkvalitétsprodukter ;)
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.