Hejsan

Hur är Eksjöhus som företag?? Har någon erfarenheter?
Erbjuder de totalentreprenad?? Vi har tittat på huset Kvadraten.....finns det någon här som har byggt detta hus?? Vi har fått en offert ifrån eksjöhus och ska träffa dom nästa vecka. Vad kostar det att få puts i stället för träfasad??

Tacksam för svar
 
Hej !

Vår kvadrat levereras 21/8.
Vi är nöjda med vårt val dock minus för leverans tiden 21v.
Jag tror inte att de har totalentrepenad.
Sök här i forumet på kvadraten så finns det nog lite att läsa.

Mvh Mattias
 
Jag kan bara skriva det som jag skrivit förut. Jag är jättenöjd med Eksjöhus och har inget ont att säga om dem. ;D
Sen kan det säket skilja sig lite med säljaren vart man bygger, själv så bygger jag i Uppland. Vart ska ni bygga?

Har aldrig varit inne i Kvadraten men i många andra Eksjöhus och jag tycker de ger ett väldigt gediget intryck.

Lycka till med ditt husbygge!
 
Hej !

Vi bygger i Växjö.
Alla kontakter vi haft med säljare har varit bra
lite trögare med Huvudkontoret.
Inga problem med att fixa egna varor ex golv,ventilation
&klinker trots att säljaren har procent från Eksjö.

Mvh Mattias
 
Väldigt olika beroende på var man skall bygga...vi var i Båstad hos en säljare som gav oss 2 adresser att åka och titta på hus....men kom aldrig tebax med offert som vi begärde...fast vi stötte på...han ville nog inte sälja...så det blev lb-hus

Ps...Bygger någon hus som de inte får pris på?
 
Hej !

Nu är stommen rest och nästa vecka skall de bli färdiga utvändigt.
Allt flyter på och ännu inga missöden.
Jag vet att ett tidigare inlägg om kvadraten handlade om den lite tråkiga fasaden våra snickare skall göra en entre trappa med sadeltak istället för den som ingår i leveransen kostnad ca 9000.

Mvh Mattias
 
Hej Link,

Vi har varit på visning av ett Kvadraten i Värnesborg i våras. Jag måset säga att det är ett jättefint hus!! Det kanske ser lite ordinärt utifrån MEN de nya stora fönsterna i vardagsrummet gjorde susen!! Dessutom kan ytterbelysning, altan och blomlådor förhöja intrycket inormt. Inuti var det jättefin och mycket rymligt!! (Det är ju jättemånga kvadrat meter - över 180 kvm tror jag). Huset vi besökte hade tagit bort ett rum på nedre vånligen, vilket gjorde att de fick ett vardagsrum på över 45 kvm. De hade också valt att inte ha bardisk utan separat kök. Jag tycket mycket om det huset och det verkar vara mycket prisvärt. Dock så har säljaren i Värnesborg väldigt mycket byggen i området samt att hans pris byggde på tvåstads området (och vi skall ej bygga där). så vi vågar/känner ej förtoende för honom. Vi tror inte att han kan vara så engagerad som önskar för ett bra bygge.

Dock oerhört fint hus!! Lycka till!!

:D
 
Hej Mattias

Vad häftigt att ni är på gång.
Bygger ni med inredd ovanvåning???
Vad är bra och dåligt med eksjöhus??
Vilka tillval har ni gjort?? Finns det något ni ångrar??
Berätta allt....jag är jättenyfiken.
Läget för oss är följande:
Vi fick idag reda på att vi fått en kommunal tomt...JIPPIE
Vi ska och titta på kvadraten för ´2:a gången bara för att vi ska vara helt säkra på att vi väljer rätt.
glada husbyggar hälsningar
Lena
 
Hej!
Vi som är alldeles nybörjare fick Eksjö-katalogen idag. Vad kostar kvadraten på ett ungefär? Skulle vara roligt att veta...
Lycka till!

Elma.
 
Hej

Vi har en del ändringar tex ekkök kvadrat,trälister i almoge som skall målas,andra innerdörrar, murspis
contura och klinker i hall ,kök och grovkök .
Sen har vi valt bort ventilation för 13000 och sätter dit en egen ftx för ca15000 + arbete som byttes mot städning av byggplats.
Vi har även skaffat vitvaror,badrumsmöbler samt trägolv själva (14mm enstav björk 180 kr kvm).
Vad vi ångrar är att vi skyndade på grävmaskinisten lite
så det blev en del onödigt arbete han grävde tex ett dike för stenmur som fick fyllas igen när betongbilen kom.
Sen är det lite synd att man inte har tid att göra mer själv men med tre barn så funkar det inte.
Vad det kostar ca 1 500 000 + tomt och anslutningar.

Mvh Mattias
 
Hej
Tjusigt bygge. Har ni bytt plats på v-rum och kök? Stämmer ju inte med katalog bild. Har nämligen funderat på att göra det samma, är det tillval eller kan man få det så utan extra kostnad.
 
Glömde... Har ni inredd ö-våning i det priset?
 
Hej !

Vi har spegelvänt hela huset då vi ej vill ha insyn i de stora fönstren.
Det ena fönstret är bytt mot en dörr ut mot altan & trädgård.
Flytta väggar går inte att lösa med Ekjöhus i så fall får du avtala det med dina snickare men det drar med sig mycket arbete då golvvärmefördelning måste göras om
mm.
Skall du flytta väggar och rita om kvadraten så kann Eksjö sälja det i sin ordinarie katalog men smakar det så kostar det ca 200' men då ingår arkitekt hjälp o.s.v.
Inredd övervåning ingår.

Mvh Mattias
 
1500000 var det priset ni betalade till eksjö hus? Eller har ni räknat med badrummsinredningen och vilket kök har ni valt ? Har ni köpt garaget också därigenom? isåfall ingår det i ditt slutpris? Taklutningen är hur stor? Vi väntar som bäst på egen offert på kvadraten är så spända, Blev överlyckliga när vi hittade dina bilder eftersom vi inte sett huset mer än i katalogen. Något vi bör tänka på i samband med ev beställning. Lägger du ut mer bilder innifrån på det färdiga huset?
Tack!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.