tänkte köpa en atv till grabben.

tänkt bensindriven 50cc

men vill gärna ha fjärravstängning.

har ni några tips?

vad har era barn?
 
Jag har iofs väldigt dålig koll på hur en sådan är att köra, men det låter mindre lämpligt till någon som är så liten. Man brukar ju avråda från att låta barn cykla på vanliga cyklar med stödhjul, där den väsentliga motiveringen är att innan man klarar att cykla utan stödhjul, så går en tvåhjulig cykel för fort i förhållande till mognadsgrad. Man är för liten för att inse faran med att cykla fort.

Något liknande borde ju gälla ett motordrivet fordon, iallafall om det kan köra fortare än "gångfart".
 
att kunna begränsa farten är även det bra om det finns, så skulle väl ha lagt till det i första inlägget...

sen finns det mycket grejjer som är faliga för barn. vi har tex inget hjälmtvång dygnet runt är man oansvarig då?

förstår att du menar väl, men vi kan väl skippa den biten och inrikta oss på huvudfråga, tack!
 
Jag har kört med elektriska till våra då dom var så små. Fördelen är att det är lätt att ställa maxhastigheten och att det finns back. Tror dom vi hade var på 800w.
 
el kan ju vara ett alternativ ändå, det är nog rätt bra batterier osv nuförtin..

men att det brummar är ju faktiskt ett plus :D

fanns det fjärravtängning på dom?
 
I
I Ingolainen skrev:
En kazuma är billiga och bra. Lite sådär kinakvalite dock. Vissa bara går och vissa får byta nån tändspole m.m
Finns fjärravstängning som tillbehör för 479kr.
[länk]
hittar inte nån kazuma atv ? bara tillbehören
 
I
Förlåt, var jag som var otydlig. Lade in länken bara för fjärravstängningen.
Finns på blocket t.ex https://www.blocket.se/vi/82703923.htm
Tror inte dom tillverkas som kazuma längre men reservdelar är inga problem att hitta
 
okej, men av de billiga tänkte jag nästan köpa en ny isåfall...

är det kanske loncin eller vad dom heter nuförtin?
 
I
Loncin är en motortillverkare. Vet ej om dom har tillverkat nån komplett atv. Tycker själv det har blivit lite dåligt utbud på bensindrivna barn atv sen elfordonen började komma.
Hade jag själv köpt en ny nu så hade det nog blivit en sån här: https://www.superbilligt.se/atv/atv-70cc-loncin-70-b-svart

Kan man använda den lite längre och själv sitta bakom tills det känns bekvämt att släppa dom lösa själva. Med fjärravstängning och ställbar gas.
 
Vi köpte en 4speed Worker (samma modell säljs nu under namnet X-pro Worker). 110cc så den är lite större men passar barn mellan 4-10år. Fördelen med denna är att du kan sitta med på pakethållaren när de lär sig köra. Dock går den ruskigt snabbt orginal men jag drevade om min och begränsade gasen så blir den både stark och mer anpassad till ett barn. Tror det finns fjärravstängning som tillbehör.

Men så med alla kinesmaskiner är kvalitén låg så det blir lite skruvande då och då.
 
H
Köpte en 70 cc till våra barn.
Med fjärravstängning och skjusterbar gas.
4 åringen körde ATV med kärra där 1 åringen satt och åkte med.
När han var 5 fick han en 125 cc ATV istället
 
Köpte Suzuki LT50 till mitt gudban när hon fyllde 3, nu vid 13 fick hon en LT80. Klarar inte av kineser så köper hellre begagnad kvalitétsmaskiner, de faller knappt i pris.
 
Jag började köra Massey-Ferguson 35 som 6åring och tycker att det är en lämplig ålder att lära sig köra......... men en treåring på fyrhjuling låter nästan litet väl tidigt tycker jag..........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.