D
Hej. Vi ska nu ha badkar i tvättstuga/spa och undrar hur jag bäst kombinerar badkaret med takdusch/duschslang?

Skulle vilja (om möjligt) ha blandaren i träskivan och sen takdusch+duschmunstycket på väggen.

Finns det någon typ "köksblandare med duschslang" jag kan använda för att få den effekt jag vill? Har utanpåliggande rör och blandare kommer komma upp i träbänkskivan på badkarets långsida.

Alla tips mottages hjärtligt! :)
3D-modellerad bild av en tvättstuga med inbyggt badkar under träskiva, intill tvättmaskin och dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska du ha något som monteras i träskivan(!?) kanske en 3-hålsblandare skulle passa bra?
Och sen en hållare på väggen att montera duschmunstycket i när man duschar.
Annars är väl standardlösningen en badkarsblandare med omkastare mellan pip och duschslang.
Inspirationsbilder se bilder hemfint, länk till en trehålsblandare.
Fyra olika modeller av badkarsblandare med priser och varumärkesnamn, perfekt för inspiration till badrumsrenovering.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
ja, det där såg ju väldigt vettigt ut med 3-hålsblandare, hade missat detta.... vet du om jag kommer kunna koppla på en annan takdusch+duschmunstycke i ett istället för duschmunstycket som ingår?
 
Redigerat:
D
och tror du att "Flöde under 15L/min" räcker för att ha takdusch?
 
Det finns nog flera som har denna typ av kar- och duschblandare. Mora har tex. Blandare med badkarspip, där fästs även på rör till takdusch samt handhållet duschmunstycke.
 
D
kan du länka? dom som jag hittat är alla vägghängda. och skulle helst ha min i bänkskivan. alternativet en på väggen, men så att det räcker ut över bänkskivan...
 
Förlåt, hade missat den infon.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D danpih skrev:
ja, det där såg ju väldigt vettigt ut med 3-hålsblandare, hade missat detta.... vet du om jag kommer kunna koppla på en annan takdusch+duschmunstycke i ett istället för duschmunstycket som ingår?
Nu svara jag utan att ha kollat, men jag är ganska övertygad om att duschslagen är standard och går att byta.
D danpih skrev:
och tror du att "Flöde under 15L/min" räcker för att ha takdusch?
Det är duschmunstycket i handtaget eller munstycket i pipen som begränsar flödet, inte själva kranen.

Vill du ha en fast monterad takdusch?
Jag skulle inte vilja vara utan duschslangen, så då behövs det ju en trevägskran.
Spana in "tempeldusch" dom har flervägskranar, men takdusch till badkarsblandare har jag inte sett.
Det finns flervägskranar, men för vägg...
Screenshot av en trevägskran för badrum, modell HG Axor Starck X, på en webbshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det finns ju tvåvägskran som monteras på rör, men blir väl inte så snyggt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.