Ska träffa säljaren nästa vecka och diskutera tillval till kvadraten. skulle vara intressant att veta vilka tillval ni fick och hur mycket ni fick betala för övriga.
Tack på förhand
 
Micke_Carmen skrev:
Hejsan!

Vi betalade 1 200 000:- för ett lyckan.

De tillval vi gjorde var att byta kökspaketet till rostfritt.

Resten fick vi, som... hörnbadkar och centraldammsugare.

Vart ska ni bygga?
Lite från ämnet, men vart fick ni ett sånt pris...? Med golv? Lite konstig fråga kanske, men de priser jag fått per telefon är utan golv och diskmaskin, och betydligt högre pris utan dessa... Vad kostade byggsatsen?
/Pillan
 
var i landet bor ni som prutat hos eksjöhus? vi bygger i sthlm o det var inte tal om att få med något extra...
 
Jag undrar också. I Stockholmsområdet verkar det inte gå att pruta.....Kanske är säljaren "för säker" på oss som kund? Vårt hus gick lös på 2.8 M (exkl. tomt etc.) Vi kunde inte pruta en spänn. Försökte få en centraldammsugare "på köpet" men det gick inte.

 
kände mej för vid slutavropet o beskedet från vår säljare var "jag kör efter prislistan, det finns ingen prutmån på den" Det är nog svårare att pruta i sthlm, när man hittar en tomt där man vill bo o det råkar vara generalentrepenad från eksjöhus så är det bara att slå till...hade vi väntat hade någon annan köpt den i st. Vår säljare vet förmodligen att han får sålt o inte behöver pruta o vi vill ju väääldigt gärna bygga o bo i "vårt" område...inget bra förhandlingsläge då :-/men å andra sidan...vi får ett kanonhus i ett kanläge till ett...nåja hööögt pris.... ;D
 
camilla24: Vad har ni fått för pris på Sunnanvind (tillval etc)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.