Hej!

Vi har ett relativt nybyggt garage med vattenburen golvvärme. Värmen i golvet har aldrig varit på under tiden vi bott i huset (cirka 1,5 år). Nu slog det mig att det antagligen bör vara på vintertid för att vattnet inte ska frysa fast i rören. Har jag rätt? Och kan man slå på värmen mitt under vintern, eller ska detta göras under hösten? Jag är novis så alla tips mottas tacksamt!

Hälsningar,
Petter
 
Det går bra att slå på den men du bör nog ha plusgrader i garaget för att vara säker. Värm upp garaget före med byggfläktar så går det nog rätt fort att komma igång med golvvärmen.
 
Tomture61
Petter_e Petter_e skrev:
Hej!

Vi har ett relativt nybyggt garage med vattenburen golvvärme. Värmen i golvet har aldrig varit på under tiden vi bott i huset (cirka 1,5 år). Nu slog det mig att det antagligen bör vara på vintertid för att vattnet inte ska frysa fast i rören. Har jag rätt? Och kan man slå på värmen mitt under vintern, eller ska detta göras under hösten? Jag är novis så alla tips mottas tacksamt!

Hälsningar,
Petter
Måste vara mycket tråkigt om plastslangen i garageplattan fryser sönder :surprised:

Är du säker på att det är ihopkopplat med bostadshusets värmesystem ?
 
Om inte värmen varit på innebär det väl att du inte har något vatten i slangarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.