useless useless skrev:
Har du pratat med försäkringsbolaget?
Vi har inte varit på platsen själva ännu (en granne som skickat bilden) så vi ska inspektera eventuella skador först. Därefter får vi ta beslut om vi ger oss på detta själva. Men tack för bra tips!
 
Jsg återkommer imorgon så får vi se vilken lösning som känns bäst. Tack för alla svar sålänge!
 
Det gick bra! Jag gjorde som jag hade tänkt, taket behöver dock ses över...
Stort träd som fallit över en gungställning med en röd ladugård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med fallande träd säkrat av stöttor och linor, indikerar behov av takreparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alnervik och 1 till
  • Laddar…
Det ser vettigt ut det där..... jag hade missförstått hur du hade tänkt.
 
Totalt 73 stormfällda träd på tomten, vi hann röja undan och kapa upp 10 träd idag på 4 personer (2 motorsågar). Nu vet man vad man har att göra kommande helger iallafall...
 
Efter att ha jobbat med just detta. RING FÖRSÄKRINGSBOLAGET och hör vad dom säger.
I fissa fall så har försäkringsbolag vägrat betala "för att privatpersonen har förvärrat skadan" andra säger "lös det, så täcker vi kostnaden" - men prata med dom FÖRE!
 
I detta fall är det bara en nockplåt och en kort regel som måste bytas, så inga höga kostnader. Men vi dokumenterade skadorna och ska kolla med försäkringsbolaget, har massa mat i frysarna som vi fått kasta också...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.