Hej! För tio år sedan byggde vi om köket. I köksön installerade vi en grill (30) och en spishäll (60) från siemens grillen används aldrig och spishällen är trasig. Hålet i stenskivan är 873 x 492 mm. Nu letar jag efter en 90 cm bred spishäll som passar i hålet. Enligt BSHs ritningar kräver deras hällar 880 mm. Är det någon som har en sådan 90 häll från BSH som kan mäta sin häll? Vet någon om en annan tillverkare som får plats i mitt hål?
 
J
880 är det inte vad som behövs för att få ner den i plattan , hur bred är den totalt med överfall till plattan som alla hällar har , tror kanske någon centimeter bredare , men kan vara för kort för att täcka , det kan bli en liiiten glipa , blir nog svårt att täta den på ett bra sätt
 
Tittade lite snabbt på Siemens hemsida och det enklaste är väl att slipa upp hålet 7mm, jag plockade loss min skiva och körde iväg den till stenhuggaren för att få det gjort. Tänkte att han hade fina sågar och grejor men han slipade upp hålet med diamantklinga på vinkelslip.

Finns ju givetvis en risk att skivan spricker när man plockar bort den, dessutom kommer det nog damma ganska mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.