elpaco elpaco skrev:
Vik upp tyget lite slappt mot träväggarna och nagla fast dem där?
Risken är att tyget slits sönder om det är många i där samtidigt. Men än så länge verkar det fungera bra såhär!

Hittade för övrigt mitt armband som jag tappade på nyårsafton bland bollarna!
 
AndersPS AndersPS skrev:
Risken är att tyget slits sönder om det är många i där samtidigt. Men än så länge verkar det fungera bra såhär!

Hittade för övrigt mitt armband som jag tappade på nyårsafton bland bollarna!
Låt tyget gå i ett ”U” ner så att det nästan är sträckt först om man pressar ner madrassen max.

Typ så här:
Handritad skiss som visar hur tyget ska positioneras i ett "U" kring en madrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Låt tyget gå i ett ”U” ner så att det nästan är sträckt först om man pressar ner madrassen max.

Typ så här:
[bild]
Det är så vi har gjort mellan madrasserna, men det kan ju röra sig på flera håll om man är många däri. Än så länge har det fungerat, problemet var mellan madrasserna och om det blir problem får jag fästa det som du föreslår längs väggarna med. Men tyget är lite i minsta laget för att det ska bli riktigt bra. Nåväl...
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Champagneglas fylls i lila sken med rök i bakgrunden, möjlig användning av rökvätska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gott nytt år till alla på Byggahus!

Ett rum fyllt med dimma från en rökvätska, ljuset från flera tända ljus syns svagt genom röken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har lärt mig av tidigare fester och denna gången ringde jag Verisure i förväg och bad dem att inte ringa in stora brandkårsstyrkan om rökmaskinen skulle ställa till problem.



Testade min nya rökvätska och jo, den var effektiv!
 
  • Gilla
Papphammar666 och 3 till
  • Laddar…
Jag kan urskönja en viss sannolikhet att du är civilingenjör?
 
  • Gilla
TowaTei och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
elpaco elpaco skrev:
Jag kan urskönja en viss sannolikhet att du är civilingenjör?
Nyfiken på hur en sån känns igen? :)
Takes one to know one?
 
  • Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Tror det räcker med att ha barnasinnet kvar.

/Bollhavsdrömmande civilingenjör
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Oooh, övertala frugan att köpa en rökmaskin 2019 inlett! Alla RGB Philips Hue kommer ju bli magiskt i vardagsrummet haha.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Tack!

Jag köpte den på Hornbach, ett rent infall när jag var där och tittade. Du hittar den på [länk] - heter Glööckler Imp Krona svart.

Riktigt tjusig den var!
Jag har funderat på den där och andra från Glööckler. Ett tips på att handla tapet är fancyhometrends.com , en tysk sida med enormt utbud och bra priser. Sagda tapet kostar 38,8 euro och frakten för illafall sju rullar var på knappt 15 euro.

Kul med bollhav

Edit: Tysk sida. På engelska. Från Tyskland. Ni förstår ☺️


Dubbelpost.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag kan urskönja en viss sannolikhet att du är civilingenjör?
Haha, nej, faktiskt inte. Arbetar med marknadsföring och kommunikation, fast har en bakgrund som webbkodare och gillar teknik.
 
T ToBr skrev:
Oooh, övertala frugan att köpa en rökmaskin 2019 inlett! Alla RGB Philips Hue kommer ju bli magiskt i vardagsrummet haha.
Jag kan inte mer än rekommendera det!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Nyfiken på hur en sån känns igen? :)
Takes one to know one?
Gissningen var baserad på tekniklekfullheten i kombination med en viss uppenbar ekonomisk frihet.
 
  • Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Nu har det gått fyra månader sen senaste uppdateringen, hur går det på fiskalsgatan?
 
Jag tror helt enkelt inte @AndersPS lämnat bollhavet ;)
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
richardtenggren
Han kanske har fått napp :D
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.