någon med erfarenhet av detta?

Jag kan inte ens gissa prisspann? 50-100kkr?

Liten brf, 10 lgh i Stockholmsregionen.

Tips på leverantör?

Tänkte försöka ha lite på benen innan man ringer nån som får kika
 
A
Kontakta podab eller electrolux eller båda så får du reda på detta
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Miele och Cylinda har också fastighetsmaskiner. Börjar på typ 25-30.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Till vår illa föreningen köpte vi alltid demo maskiner med gott resultat. Sen finns de många firmor som renovera maskiner som gått i hyreshus några år, säljs med nya lager på tex blocket till bra priser.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
T topmount skrev:
Till vår illa föreningen köpte vi alltid demo maskiner med gott resultat. Sen finns de många firmor som renovera maskiner som gått i hyreshus några år, säljs med nya lager på tex blocket till bra priser.
Sådana har jag sett på blocket tror jag. Minns du vad slutnotan blev för er?
 
Titta även på vatten och energiförbrukning innan ni väljen en äldre maskin.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
A
Fastighets torkar drar inte så mycket vatten...
Generellt så är inte energi effektivitet en parameter i en flerfamiljs tvättstuga utan här prioriteras produktivitet.
Detgår åt mycket vatten och därmed energi för att tvätta rent på kort tid.
Har man 4h tvättid funkar det inte med en maskin som tvättar på 3 timmar och därefter en tork som torkar lika länge.
 
Nej, naturlugtvis är funktionen viktig. Men det brukar skilja en del på förbrukningen mellan en ny och en gammal maskin som gör samma sak. Det är värt att titta på den parametern också.
 
En period bodde jag i dotterns gamla bostadsrätt i centrala Malmö. Tvättstugan hade rejält torkrum men i en trappuppgång fanns tvättmaskin och torktumlare för kort tid och mindre veckotvätt och där man inte hade möjlighet boka tvättid. Där var en "vanlig" torktumlare och den användes mycket flitigt dvs många gånger/dag och för ca 20 lägenheter.

Det enda problemet var att folk inte fattade att man borde göra rent filtret efter användning.

Har man inte tillgång till torkrum krävs säkerligen högre kvalit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.