Hej,

är det någon som har erfarenhet av att ta hem riktigt fina ekgolv från Ungern eller Polen (eller annat östland)?
Har ni direkta tips på leverantörer så säg gärna till.

Jan
 
Har mailat lite fram och tillbaks med Barlinek ang 5 pallar (200 m2) mtrl till ett parkettgolv, men fick till sist svaret att det inte säljs till den svenska marknaden. Då hade jag ändå erbjudit mig att köpa det på plats i Polen.
Men kanske du hittar något här http://www.wood-me.com/
 
Det där är intressant att höra. Vi har mejlat ett tag med Barlinek om ekgolv och då sa de inget om att de inte säljer till Sverige. Ska förmodligen köpa massiv ekgolv i Estland nu.
Sa de varför de inte seljer till Sverige? Har de en leverantör här i landet kanske?
 
bregje skrev:
Har de en leverantör här i landet kanske?
Ett rykte säger att det är Byggmax. :-/
 
Till Bregje:
Vem tänker ni köpa av i Estland?
Har du någon webbadress?
Har du sett deras produkter? Har du koll på kvaliteten?

Jan
 
MrMagic skrev:
Har mailat lite fram och tillbaks med Barlinek ang 5 pallar (200 m2) mtrl till ett parkettgolv, men fick till sist svaret att det inte säljs till den svenska marknaden. Då hade jag ändå erbjudit mig att köpa det på plats i Polen.
Men kanske du hittar något här [länk]
Hann du få någon prisuppgift?

mvh
David
 
Det är Puumarket i Tallinn.
Jag har sett deras golv och tyckte den var fin. Man kan beställa i olika kvalitér och tjockleker.Priset är kring 350kvm för ek.
Då mäste man fortfarende få hit den förståss, men det är väl ingen problem.
www.puumarket.ee
 
Barlinek säljs på Byggmax. Har sett det i Kristianstad iallafall
 
Japp, Byggmax säljer Barlinek, men bara parkettbräder, jag skulle ha mtrl till ett fiskbenslagt golv med massiva stavar. Någon som hittat det någon annanstans ?
 
Parkettstavar säljs lite här och var. Kolla bara upp så att stavarna är helt raka och torra. Det finns tydligen lycksökare även där. En (dyr) leverantör är Burseryd.

Jag köpte ett finskt märke. Kommer givetvis inte ihåg namnet.

Du kan med stor sannolikhet köpa materialet från en golvfirma också.

 
Hick.

Parkettstav, Ek, 14 mm tjock, 70 mm bred, 350 lång:
Exclusive: 540 kr/kvm
Classic: 460 kr/kvm
Nature: 400 kr/kvm

Spontant upplever jag det som rätt o-billigt. Du får nog Burseryd för liknande priser.

Jag fick erbjudande att köpa Burseryd 68 mm bred, 408 mm lång, 16 mm tjock för 350 kr/kvm av en golvläggare.

Jag upplevde det som ok pris, men dyrt för min plånbok, så via en grossist fick jag betala 250 kr/kvm, fast då var det som sagt inte Burseryd.
 
Låter som ett Ok pris Fasting, tror att det går att pressa ytterliggare i Öst. Synd att Barlinek var så Träaktiga (!), verkar vara en etablerad aktör annars, tror de var typ 1000 anställda där.....
Tänkte ev ta en sväng ner till Polen, och isåfall hälsa på dem istället. Mycket enklare att kunna se dem i ögonen och göra affärer...  (Även om man säkert inte förstår varandra överhuvudtaget !)
 
Jag kommer från Polen och är också intresserad att köpa massiv ekgolv i vilken stad ligger Barlinek?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.