Finns det verkligen ingen här som har någon erfarenhet av Marbodalkök?
 
Vi har ett Marbodalkök som vi köpt på OBS Bygg och Trädgård, fast där heter det Zambo design. Vi valde en vit lucka som heter Rondo Vit och priset på stommar och luckor gick på 15 000 kr. Och då har vi bara valt bänkskåp med lådor.

Såg i en tidigare tråd om att ni vill ha Form Ek, stämmer det? Det finns på OBS men heter Ram ek.
Precis samma lucka, men ni får själva montera ihop stommarna, men har ni inte tummen mitt i handen så fixar ni lätt det. Köket blir halva priset med att göra jobbet själv. Men jag vet inte om de ritar upp köket, för det gjorde vi själva och valde ut rätt skåpstommar.

Ex. ett standardkök med lucka Ram ek (form ek) kostar med tillbehör i ek 20 500 enl. min lista jag fick med mig. Där har ni ungefär ett hum om var priserna ligger.

 
Tack! Det stämmer att vi ska skaffa oss ett Form Ek, men det verkar ju helt klart att det är ett bra alternativ att gå till Obs! och kolla läget. Tummen i handen har vi inte, så det ska nog gå bra! ;D
 
Vi har form ek och är jättenöjda.
Inför beställningen spenderade vi en halvdag på Marbodal center i malmö tillsammans med en av deras säljare.

Det var väl investerad tid. När vi gick därifrån var hela köket ritat och beställt.

Det har fungerat bra och vi har inte velat ändra något i efterhand.
 
Common, får man vara så ful och fråga vad ni fått betala i runda slängar och hur stort kök ni har? :-/ ;)
 
Visst får man fråga. Ska se om jag hittar priserna hemma ikväll. Kan bli lite svårt att få fram exakt pris eftersom vi bytte ut "standardköket" som ingick i husleveransen.

Tror att man kan få en ganska bra kostnadsbild genom att bläddra i deras katalog. Har för mig att det är med priser för olika typkök.

 
Vi har Marbodal Primula Björk i köket och dessutom har vi Form Ek i badrummet. Vi är jättenöjda med båda! Snyggt och bra kvalitet.
 
Vi har Marbodals Form Ek. Supersnyggt och vi är jättenöjda. Köket kostade 77000:- md lite vitrin, bänkskivor och diskoho. Vi har ett U-kök där måtten är 330cm + 330 cm +330 cm.
 
Daniel: en diskoho, det låter häftigt... 8).

Ert kök är ungefär i samma storlek som vårt, så prisbilden var ju jättebra att få, nu har man lite mer koll. Tack så jättemycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.