Ja, på senare tid har folk av misstag börjat väcka gamla trådar till liv. Flera gånger har jag sett nya kommentarer i 10 år gamla trådar där problemet är löst för länge sedan. Går det inte att lägga in en varning/spärr/vadsomhelst om folk börjar posta i trådar som är över 1 år gamla eller så?
 
Q quilding skrev:
Ja, på senare tid har folk av misstag börjat väcka gamla trådar till liv. Flera gånger har jag sett nya kommentarer i 10 år gamla trådar där problemet är löst för länge sedan. Går det inte att lägga in en varning/spärr/vadsomhelst om folk börjar posta i trådar som är över 1 år gamla eller så?
Har själv råkat ut för att jag skrivit i en gammal tråd utan att kolla innan. Det dyker upp gamla trådar från ingenstans. Vet ej varför.
 
Mikael_L
Det är nog av lite olika orsaker.
En anledning är nog att det brukar dyka upp några "liknande ämnen" bredvid där man läser, och dessa kan ju vara i vilken ålder som helst. Men klickar man vidare in dit så kan det vara snabbt gjort att sen plötsligt svara när man tycker att man har något att bidra med.
 
vore jättebra med en varning när man ska kommentera! men skulle snarare vilja ha det baserat på när den senaste kommentaren gjorts, än baserat på när tråden startades. vissa är ju riktiga långkörare. men typ "senaste inlägget i den här tråden gjordes för över 1 år sedan. Är du säker på att du vill kommentera?"

jag vet vissa forum som låser trådar per automatik x tid efter sista svar, men det känns ju lite trist.
 
Mikael_L
Låsa gamla trådar är ju dumt.

Precis som du sa, vissa trådar är riktiga långkörare, och vissa saker och ämnen är alltid aktuella.

Det finns ju också en viss finess i att det blir en lång tråd om samma ämne istället för att det blir utspritt i många olika trådar.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Det framgår ju i varje inlägg när detta är gjort så en "varning" finns ju redan.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Låsa gamla trådar är ju dumt.

Precis som du sa, vissa trådar är riktiga långkörare, och vissa saker och ämnen är alltid aktuella.

Det finns ju också en viss finess i att det blir en lång tråd om samma ämne istället för att det blir utspritt i många olika trådar.
Håller med. Om man tittar på t ex Flashback som blivit ganska hårt modererad på sistone, så hänvisar moderatorerna till redan befintlig tråd, om man startar en om ett ämne som redan diskuteras.

Vi har ju t ex femtioelva trådar om hur man ska koppla in sin spis, trots att Bo har lagt ut sin utmärkta spisbibel, där de flesta svar finns.
 
M Myckling skrev:
Det framgår ju i varje inlägg när detta är gjort så en "varning" finns ju redan.
Men uppenbarligen räcker ju inte det.
 
Många andra forum jag brukar hänga på har en varning när man postar i en gammal tråd. Jag föreslog det i det här forumet för ett tag sen, men blev mer eller mindre idiotförklarad...
Det här forumet är ju värre än många andra eftersom man dels kan hamna i en gammal tråd automatisk när man har scrollat till slutet på den man läser och för att man dels får en massa förslag på trådar som är flera år gamla.
 
  • Gilla
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag, som varit medlem sedan 2004, tycker det är lite roligt när gamla trådar kommer upp. Många av trådarna har fortfarande aktuella frågor och problem.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
Så vad är problemet?
Varning?
Intresseklubben för oönskade händelser noterar att vi behöver ytterligare ett skydd i vår vardagliga kontakt med internet!

;-)
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Någon kommer säkert att bumpa denna tråd om tio år.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.