Har bilat/borrat bort en mexisten enligt bilden nedan och skall sätta dit en ny.

Är det bara att smeta dit murbruk-B på den nya stenens 4 sidor och trycka in den i hålet eller vilken teknik rekommenderas för ett snyggt resultat? :)

Bör jag vänta till våren eller räcker det med att blanda i något frostskyddsmedel i murbruket?

Utgrävning i en grå tegelvägg där en gul plastpåse täcker hålet där en sten borts avlägsnats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det frost nu hos dig? Annars är det bara och köra.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Är det frost nu hos dig? Annars är det bara och köra.
Ja det växlar mellan fem minusgrader och fem plusgrader den närmsta tiden.
 
Kan du lika väl vänta tycker jag. Sätt igen hålet så länge med något lämpligt så inga djur tar sig in.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Claes Sörmland
Vänta tills i vår. Bruket innehåller kalk och binder därför mycket vatten som tar tid att torka ut. Fryser det för tidigt så spricker det och blir svagt.

Och välj rätt bruk så att färgen matchar. Svårt men vitt bruk är i alla fall bättre än standardgrått.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Tack för svaren. Väntar till i vår då och ordnar ett färgmatchande bruk.

Tekniken då? Bara smeta på stenens sidor och trycka dit den? Eller är det bättre att spritsa dit bruk med någon spruta?
 
P plan-g skrev:
Tack för svaren. Väntar till i vår då och ordnar ett färgmatchande bruk.

Tekniken då? Bara smeta på stenens sidor och trycka dit den? Eller är det bättre att spritsa dit bruk med någon spruta?
Lägg bruk, lägg stenen på bruket sen så tar du en mur pinne och trycker in bruk uppe och sidorna. Så har jag gjort och blev kanoners!
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.