Hej!

Vi har en tomt i Höör i Skåne. Vi vill bygga ett hus på ca. 120km2. Vi känner till att Älvsbyhus och Smålandsvillan är i en lägre prisklass. Särskilt Älvsbyhus har förmånliga avtal bla med SE-banken. Vi blev erbjudna endast bundna lån över en treårsperiod med en månadskostnad, utan amorterinar på 5700kr/mån.

Är det någon som känner till något husbyggande företag som har en lika bra avtal med banker och kan erbjuda ungerfär liknande månadskostnad??

MVH
Johan
 

Jag tror att du kan avtala fram lika bra avtal med någon annan bank. Det gäller att gå till flera banker och höra deras villkor och spela ut dom mot varandra.

 
Exakt, du kan/ska få samma avtal oavsett vilka du bygger med. :)
 
Du skrev inte hur mycket ni betalade kontant heller, det styr ju månadskostnaden en del. Men som dom andra skriver här så får du samma avtal med bankerna oavsett vad du bygger för hus, bara husföretaget är seriöst. Mina bankkontakter däremot gillade inte när jag pratade om älvsbyhus. Och det finns ju andra hus som är lika billiga att bygga. Kolla med lb-hus, deras billigare husserie kostar inte mer, och Hjältevad och Modulent har ju nåt nytt koncept nu oxå där husen bli jättebilliga.
 
Det spelar ingen roll med vem du bygger det mesta beror på hur din ekonomi ser ut och vilket förhandlingsläge du ligger i. Jag menar har du jättefina ekonomiska möjligheter med bra inkomst i förhållande till utgifter så vill i princip alla banker att du ska ha dina lån hos dom och det innebär att du kan slå ut bankerna mot varandra och på så sätt få bättre ränta än vad Ä-hus t.ex. kan ordna.

Jörgen och Sanije
 
Hör med SEB Telefonbanken.....! ;)
 
Inge_Koll skrev:
Ska bygga Myresjö.
Fick 90% som bottenlån (med aktuell kontantinsats inget på toppen alltså...)
Med detta medgavs även amorteringsfrihet 3 år.
Dessa villkor erbjöds visserligen via kontaktförmedling via Myresjö, flera andra banker följde dock med så snart vi presenterade erbjudna villkor och gick dessutom lägre på kreditivet.
Tror således att Du kan få samma villkor från andra intressenter och att Du dessutom kan förhandla räntorna, och därmed månadskostanden...
Nordea??
 
:)
Tack för alla svar!

Nu har vi fått något att tänka på... och det kommer att leda till något positivt!

Johan
 
sofia_k skrev:
Nordea??
Yepp!
Fast andra gav bättre villkor... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.