Jag har sett att den lilla röda plastrutan som sitter på strömställaren har ramlat ut och försvunnit på flertalet av mina brytare. Någon som vet på en bra ersättning förutom att byta hela brytaren? Lösa vippor finns inte kvar längre.

175836-43-1830147kopiera_ounKmT.jpg
 
J
Är det lampa bakom så du ser brytaren i mörker . ska det lysa igenom så blir det en klarbit annars täppa till med något, lite småpyssel att putsa till en bit som passar i hålet och limma den ,kanske en annan kulör . då blir du lite egen
 
optimum optimum skrev:
Köp nya med lampor

[länk]

155 kr /st.
Börjar de ramla isär är det nog tid att byta hela brytare
Jo, jag har sett den och tycker det är för dyrt. Brytarna är bara 10-15 år gamla. Vissa av dem har knappt använts. Misstänker tillverkningsfel alt. dåligt lim för fönstret. Ett alternativ kan ju vara att ta en blank vippa, borra hål och montera ett annat fönster.
 
J jojo123 skrev:
Är det lampa bakom så du ser brytaren i mörker . ska det lysa igenom så blir det en klarbit annars täppa till med något, lite småpyssel att putsa till en bit som passar i hålet och limma den ,kanske en annan kulör . då blir du lite egen
De lyser för att visa om lampan på andra sidan väggen/huset är tänd.
 
Köp nya utan lampan. De är billigare, eller vill du gärna ha med lampa?
 
J
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
De lyser för att visa om lampan på andra sidan väggen/huset är tänd.
Har för mig att dom glimmar när lampan är släckt , för att hitta brytaren i mörker , men går kanske att koppla tvärtom , men jag har inte gjort det någon gång , har du kontaktat Schneider som numera äger Eljo om det finns vippor på någon hylla , försök att få prata med någon gammal Eljo-gubbe då
 
Med lampa. Annats får jag gå och kolla om lampan i andra ändan är tänd eller släckt. Har kollat med elektrikern som noterade att det inte finns några vippor kvar hos grossist.
Skall försöka bygga om standardvippa och sätta in ett fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.