A
Rören går innanför isolerade rör i ett metallskåp som jag helst inte monterar bort just nu. Se bilder.
(Tänkt renovera hela tvättstugan men tänkte om man kan byta blandaren först)
 
  • Isolerade rör och avloppsrör inuti ett metallskåp, med synlig eluttag och del av blandarens rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostfri tvättstugeho med tvåsvängbar blandare, synliga anslutningsrör under och isolerat rör i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Plocka försiktigt bort isoleringen från rören tills du hittar blandarens rörskarvar. Börja uppifrån är mitt tips!
 
Glipa lite försiktigt mellan dom olika isolerade rören så ser du var skarvarna finns.
Där skarvarna finns lossar du isoleringen.

Eller så stänger du av vattnet och kapar kopparrören och drar nya så att ändarna kommer över isolerade rören.
 
A
Nu är bytet av blandare gjort till slut. Isoleringen som är borttagen, behöver den ersättas? I så fall med vad? Röret som är exponerat är inte varmt.
 
  • Nyinstallerad köksblandare i rostfritt stål monterad över diskho, utan synlig isolering runt rören.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet utrymme i isolerat rörverk där en blandare nyligen installerats, exponerat kopparledning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Du fick någon bit när du tog bort , skär ur för rören eller bara tryck dit , normalt är den ingen isolering på KV och VV under skåp och det är nog ev värmerör som är isolerade
 
Har du fått i rörändarna ordentligt? Jag tycker de sticker ut oroväckande mycket...:thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.