Vad är det som är så hemligt? Semesterbilder på frun? Är väl bara att sätta hammaren, och slänga i elskrot
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
NSA vet redan vad du håller på med så du behöver inte bekymra dig över hårddiskarna. Ryssarna, Nordkoreanerna, Kineserna och några till har också koll på dig ;) Jag tror inte att Mälardalen är stor nog för dig ;)
 
  • Gilla
Jambalaya och 1 till
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Vad är det som är så hemligt? Semesterbilder på frun? Är väl bara att sätta hammaren, och slänga i elskrot
Jag köpte en laptop på Tradera en gång och fick den full med bilder och dokument, hemligt vet jag inte men vettifasen om jag vill att bilder på mina barn eller liknande ska finna sin väg till fel ställe.
 
Det verkar olämpligt att redogöra för vad som är hemligt på sveriges största forum.
 
  • Gilla
beqen och 1 till
  • Laddar…
Så du menar att nån skulle komma och stjäla disken?;)
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Så du menar att nån skulle komma och stjäla disken?;)
Om det var mig du svarade så kan jag ju säga att informationen på datorn inte motsvarade vad säljaren hette, det var alltså en dator någon plockat ur återvinningen, det säljs en jäkla massa sånt där folk är och plockar i soprum och återvinningsanläggningar osv

Bara kolla på Tradera där folk säljer beg laptops, säker 70% av dem är sånt folk hittat i soprum som andra har slängt.
 
Man kan bara spekulera i vad som skulle kunna hända om informationen kom i orätta händer. Bland annat på grund av att jag inte kollade vad som fanns på diskarna innan jag demolerade dessa.
 
Visst om man slänger en hel disk utan att glra något sp kan någon plocka den och ev hitta filer. Men tipsen här är rejält överdrivna för att hindra att familjealbumet kommer på villovägar.
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Nähä?

Jag börjar se vissa tecken på att jag använt för få smilisar i mina inlägg. Inte min starka sida.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Vad är det som är så hemligt? Semesterbilder på frun? ....
Alla chachade sidor från surfande på Byggahus! Kan avslöja ens innersta perversa intressen för byggnadstekniska detaljer. Får inte komma i orätta händer. :seenoevil:
 
  • Gilla
Mats och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nähä?

Jag börjar se vissa tecken på att jag använt för få smilisar i mina inlägg. Inte min starka sida.
Om du snigelpostar disken till en vän så kan du räkna med att den kommer vara väck så fort den kommer i klorna på PostNord.
Smidigare än att behöva sno en bil. Mörka hål hit och dit.
Använd det som redan finns lättillgängligt.
 
  • Gilla
  • Haha
Per i Hamrånge och 7 till
  • Laddar…
A
Vet inte hur det funkar på hårddiskar, men cd-skivor blir garanterat oläsbara av en körning i micron. Det är dessutom spektakulärt.
 
  • Gilla
Keld
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Så du menar att nån skulle komma och stjäla disken?;)
Du kan stjäla min disk, den står i köket ;)
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Såhär i nyårstider är väl fyverkerier ett underhållande sätt..
 
R
M MagHam skrev:
Alla chachade sidor från surfande på Byggahus! Kan avslöja ens innersta perversa intressen för byggnadstekniska detaljer. Får inte komma i orätta händer. :seenoevil:
Det kanske visar sig att flera nick är en o samma person.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.