Hallå! Ska börja elda i garaget mot huset osv. Kika bilden om ni kan tyda vad det ska likna!
Tror ni det funkar eller bara att glömma?
Ska gå genom en kulvert som är 50m och gjort på slutet av 80 Så vill inte köra så varmt!
 
  • Handritad skiss av ett värmesystem med pannrum, kulvert och värmeanläggning för garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Hoppas att jag ser rätt
Vad tänker du med påkoppling av element direkt efter pannan och sedan ut till huset , har du en tank annars kanske det blir svårt att hålla pannan utanför kok
 
J jojo123 skrev:
Hoppas att jag ser rätt
Vad tänker du med påkoppling av element direkt efter pannan och sedan ut till huset , har du en tank annars kanske det blir svårt att hålla pannan utanför kok
Du ser rätt men det är på andra sidan vedpannan där sitter det en laddomat 4030 och en 500l tank.
Men har skippat den här tanken med dubbla blandningsventiler. Ska istället bära sätta t kopplingar mellan ved pannan och kulverten.
Blir istället 2st magnetventiler mellan kulvert och vedpannan
Som öppnas när vedpannan är under 30grader.
 
J
Vad har du på andra sidan i huset en tank där ,tänker mera på ur varmt som du ska knuffa dit .<men ser även Västerbotten
och då kanske det behövs hög temp
 
J jojo123 skrev:
Vad har du på andra sidan i huset en tank där ,tänker mera på ur varmt som du ska knuffa dit .<men ser även Västerbotten
och då kanske det behövs hög temp
Sitter en thermia inverter m 3-12 där som håller allt idag men endast 12 grader i garaget och misstänker att jag släpper ut väldigt mycke värme i backen via kulverten.
 
J
Svårt att se hur du har det , gör en skiss som visar hus garage pannans placering , du vill då ha lite mer värme i garaget då .
Kan du säga något om kulverten , är det vanliga svarta rör med isolering på och kanske ligger i betongrör , gjordes så för länge sedan , var ett billighetsallternativ
 
J jojo123 skrev:
Svårt att se hur du har det , gör en skiss som visar hus garage pannans placering , du vill då ha lite mer värme i garaget då .
Kan du säga något om kulverten , är det vanliga svarta rör med isolering på och kanske ligger i betongrör , gjordes så för länge sedan , var ett billighetsallternativ

Ska fixa en bättre skiss!
Ser ut att vara ett 100mm rör med 2pex i mer vet jag inte. Men man ser en stor skillnad på elförbrukningen när man startar värmen till garaget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.