Hej! Upptäckte i grovhallen idag att det var stora bulor på väven i innertaket. Har varit lite tidigare, men tänkt att det bara varit lite släpp på väven eller ojämnt underlag.

Skar upp ena bulan och det såg ut som på bilderna jag bifogar. Frågan är om det läcker in via yttertaket eller om det är gammalt? Just utanför bilden finns ett duschutrymme, som har en ventil som leder ut i hallen. Kan den varma luften från duschen orsakat att det ser ut så i innertaket efter alla år? Duschen är senast omgjord av förra ägaren 2003 så det har sett ut så ett bra tag.
 
  • Sagging wallpaper in a ceiling corner with visible bulges and a peeled section exposing underlying surface.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad innertaksväv med bulor i hörnet av ett rum, intill ett fönster och tapet med lövmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenfläck och skada på innertaket där tapeten tagits bort, möjlig fuktskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske en gammal skada.
Att varm luft skulle ha orsakat detta tror jag inte.
 
Hur skall jag gå tillväga nu? Är 30 cm snö och is på taket så kan inte kolla hur plåten ser ut. Taket är dock lagt om så nyligt som 2015.

Vågar jag lägg nytt innertak?
 
BigR
Ser blött ut. Är det fuktigt?
 
Är det fuktigt så skulle jag nog börja riva och se efter lite var det kommer ifrån.
 
Känns inte alls fuktigt fast det ser ut att vara det. Är lika torrt som vars det inte är missfärgat.
 
Det lär nog visa sig på vårkanten när det smälter om det läcker.
 
Någon idé att lägga nytt paneltak? Ser lite skabbig ut som det gör i nuläget.
 
Standard tipset vänta in våren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.