(Lite osäker på om detta är rätt tråd, men jag vill dela med mig, och framförallt få lite hjälp av andra här som är mer erfarna än jag :) )

Äntligen så är det slut på verktyg som ligger på "fel" ställe,
sågspån på altanen, grinig sambo som inte håller med mig om att garaget (som tydligen blev ett "antik förråd" någon gång) inte är rätt ställe att leka med glasfiber :)

Jag har fått ok ifrån bossen att jag får göra ett hobbyrum i källaren.

Problemet är det att det finns 1 rum att välja på (japp.. jag får iaf välja ;) )

2x 3.35meter och kal betong.... ja med andra ord en perfekt matkällare
men nu j**lar ska det bli mitt hobbyrum :p

ska in på byn imorgon och besöka färghandlaren och järnaffären för att inhandla lite smått o gott. på listan står spikbleck, färg, skruv, plugg.

Som ni kanske förstår så ska det inte bli något avancerat Mys-rum
bara ett praktiskt rum för lite byggande och förvaring.

Nu till frågorna:  då det är vid 2 ytterväggar så måste jag använda en silikatfärg för att inte stänga ute fukten, men hur ska jag göra på golvet? går det bra att bara slänga ut en linolium matta över ½ golvet (för att göra det lite mjukare för träskoförsedda fötter)?

(obs.. på bilden ser fläckarna Mycket mörkare ut än i verkligheten :)
 
  • IMAG0017.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev inte så mycket handlat idag. Det blev lite julklappshandlande istället.
Men 20meter installationskabel, 2st väggkontakter, dubbelströmbrytare och förhoppningsvis så får jag tag på 2 st lysrörsarmaraturer från en rivningsfirma i helgen.

tanken är att efter helgen så ska jag hyra in farsan till att dra kabeln (han har mer erfarenhet av det än vad jag har så, mest kompetenta får göra jobbet :) )
måla på 2 av väggarna (jag ska ha arbetsbänk & verktygstavla på en vägg, och en förvaringshylla på den andra. så jag målar dem 2 andra... snålhet och lathet )
och eventuellt måla på golvet lite. Måste undersöka om det redan är målat eller inte först :p

Så, under kvällen så har jag nu städat ur det lilla rummet. Som tydligen har använts som "pant rum" av tidigare ägare. totalt 4 sopsäckar med tomglas, 1 sopsäck med tomma glasburkar och 1 sopsäck med skräp har jag fått ur.

Har även sopat utav tak, väggar och golvet så man ser lite bättre vad som behöver göras.

Tips till andra: Om du ska sopa i ett betongrum utan ventilation, använd andningsskydd. ;D

En kopp kaffe och fundera ut hur jag ska bygga arbetsbänk och verktygstavlor som.
Trevlig helg på er!
 
Hur går det??? Kan vara bra med tips för vi måste också göra någon smart förvaring för verktyg i källaren/garaget. Maken vill säkert ha en arbetsbänk också... Vi ska väl dela av en bit av garaget så att det blir ett förråd kombinerat med arbetshörna.
/Maria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.