Hej,

Jag byggde ett A-hus (Mölle) för ca två år sedan i Göteborg och har bara positivit att säga om säljaren och företaget. Huset var tom färdigställt och besiktigat utan anmärkning 3 veckor innan utlovad färdig datum. Vi upplever också att vi fått mycket hus för pengarna.
Felleveranser, annat än vad som står i TOLOn, ordnades utan problem och kostnad Den person som skrev något om att de inte tog ansvar har väl "glömt" vad han skrivit under ;)

Visst finns det oseriösa husföretag och säljare men A-hus är inte ett av dem.

Lycka till med ert husköp!

Greken

 
greken skrev:
Hej,

Jag byggde ett A-hus (Mölle) för ca två år sedan i Göteborg och har bara positivit att säga om säljaren och företaget. Huset var tom färdigställt och besiktigat utan anmärkning 3 veckor innan utlovad färdig datum. Vi upplever också att vi fått mycket hus för pengarna.
Felleveranser, annat än vad som står i TOLOn, ordnades utan problem och kostnad Den person som skrev något om att de inte tog ansvar har väl "glömt" vad han skrivit under ;)

Visst finns det oseriösa husföretag och säljare men A-hus är inte ett av dem.

Lycka till med ert husköp!
Greken



Hej!

Kul att ni är så nöjda med ert Mölle (som vi också funderar på att bygga).

Några tips på vad man ska tänka på? Inredning, kontakten med A-hus, byggarna, tillval...

Vi ska bygga i Halland men det är troligtvis samma byggare som i Göteborg så det känns skönt att någon har positiva erfarenheter!

Häls. Linan
 
Till greken:
Besiktning utan anmärkningar finns inte!!!
;)
 
"Visst finns det oseriösa husföretag och säljare men A-hus är inte ett av dem. "

Efter en enkel sökning på forumet så kan man nog konstatera att din slutsats Greken; är förhastad. Det är ungefär som att säga att det finns ingen brottslighet i Sverige, för jag har aldrig råkat ut för något.
 
Till Linan:

Ta god tid på er när ni väljer tillval och fundera mer än en gång över vad du väljer. Man skall inte ha bråttom även om det är skönt att flytta in i ett nytt hus. Rita in en kamin även om du inte köper en i dag så att det finns på bygglovet och att ventilation i grunden är färdigt. Jag har inget negativt att säga, om byggarna utan allt flöt smärtfritt.

Till lafamilia:
Det är väl skönt att leva i en drömvärld....

 
Vi har byggt med A-hus, men ej i lundaområdet. Från oss får A-hus ros. Vi är jättenöjde med vårt husbygge, men det beror nog kanske framför allt på entreprenörerna. De killar som var här och byggde huset var otroligt duktiga, noggranna och hjälpsamma. Det kändes verkligen som att de gjorde allt för att huset skulle bli så bra som möjligt.

Sen tycker vi även att A-hus har bra standard på sina hus, och vi stormtrivs med planlösningen (Sandhamn byggde vi).

//Therese L
 
Hej!

Var i Sverige har ni byggt?
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag vill påminna alla om att i våra forumregler står det att en nyregistrerad medlem inte får ge referenser på hustillverkare utan att uppge fullständigt namn och var ni har byggt. Komplettera med de uppgifterna, annars måste jag rensa i tråden.

Mvh, Marléne
Okej...jag missade visst den regeln. Vi har byggt i Växjö.

Mvh Therese Lindell
 
Någon som har byggt A-hus model Basic?
Vi funderar på att bygga Basic #4,

Mvh //Linda Pettersson
Trollhättan
 
Hej Linda Pettersson i Trollhättan! :)

Jag och min sambo ska förmodligen bygga Basic#3! Vad kul att någon annan funderar på basic också! Ska ni bygga totalentreprenad eller som materialsats?
Har ni gjort många tillval?
Vår säljare här i Jönköping är jättebra! Bra kontakt, för- och nackdelar representerade, ungefärliga prisnivåer och mycket erfarenhet!! Det känns jättebra!

Ha det fint!
MVH Annelie
 
annelie&stefan skrev:
Vår säljare här i Jönköping är jättebra! Bra kontakt, för- och nackdelar representerade, ungefärliga prisnivåer och mycket erfarenhet!! Det känns jättebra!
Tyvärr har ni ingen aaaaning om hur bra er säljare egentligen var förrän huset står helt färdigt!
Det är en lång väg från löftesrika träffar med en säljare till ett färdigställd byggnad.

Återkom gärna om ett år med era tankar om försäljaren då.
 
linni skrev:
Någon som har byggt A-hus model Basic?
Vi funderar på att bygga Basic #4,

Mvh //Linda Pettersson
Trollhättan

du kan kolla in vår blogg hilleshog.blogg.se
vi har byggt ett basic 4
 
Vi har börjat att bygga vårt hus i sthlm.
Hitils är vi nöjda med vår säljare han har fixat allt han har lovat.
Däremot så är vi miss nöjda med deras grund entreprenör och deras byggtekniker här i stockholm.
Är jävligt glad att vi bara köpt stomrest.
Nu kan man bara klaga på sig själv om det blir fel.

Följ gärna vårt bygge på www.daggrosvagen1.blogg.se


/// Kenneth & Annica
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.