Enligt SP-fönsters prislista skulle aluminiumbeklädnad kosta ca 14000:- extra för mitt hus. Bör jag eller bör jag inte?
 
Vi valde i alla fall det på våra elitfönster :)Slipper jag lite av underhållet så är det värt det för oss i alla fall;)
 
Betalade inget extra, kom med på köpet. Då köpte vi visserligen 29 enheter...
 
har hört att att trästommen innanför har lättare att ruttna då det blir kondens bakom alu:t. men det kanske bara är rykten....
 
Dahlino skrev:
har hört att att trästommen innanför har lättare att ruttna då det blir kondens bakom alu:t. men det kanske bara är rykten....
Man hör så mycket  ;)
 
Fler synpunkter på just detta?

Är främst Elitfönster jag har i tankarna, 800:- i tillägg per enhet för alubeklädnad.

Skulle bli en ökad kostnad med ca 15000:-
 
"har hört att att trästommen innanför har lättare att ruttna då det blir kondens bakom alu:t. men det kanske bara är rykten.... "

*********

är det bara rätt utfört, dvs med luft spalt mellan trä/alu så är det inga problem
 
Snyggare med trä alu ser så glansigt ut men det är ju en smaksak :)
 
Jag valde med aluminiumbeklädnad...
Jag slipper arbete med fönstren i många år och det finns alltid mycket annat som måste fixas vid huset!!
(Jag fick renovera våra gamla fönster och det tog en helsikes lång tid, tid är pengar)
Det är klart, 15000kr är inte lite, men för att slipa, måla och renovera ett träfönster måste du MINST räkna 3 timmar per fönster. Det är lång tid om man har 15 fönster.

Hälsningar Anders
 
A_Ostman skrev:
Jag valde med aluminiumbeklädnad...
Jag slipper arbete med fönstren i många år och det finns alltid mycket annat som måste fixas vid huset!!
(Jag fick renovera våra gamla fönster och det tog en helsikes lång tid, tid är pengar)
Det är klart, 15000kr är inte lite, men för att slipa, måla och renovera ett träfönster måste du MINST räkna 3 timmar per fönster. Det är lång tid om man har 15 fönster.

Hälsningar Anders
Jo jag är inne i samma tankegång, tack för ditt svar. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.