Maria T
Viken bra fråga, och svaren har gjort mig rejält nyfiken på att skaffa en robotdammsugare Har knappt tänkt tanken tidigare, då jag inte tycker att dammsugning är så jobbigt/tråkigt, men nu när vi är lite sugna på att skaffa en robotgräsklippare så kanske det faller sig naturligt (?) att även skaffa en "städhjälp" för huset.
 
C cranestreet skrev:
Även nyfiken på om någon har erfarenhet hur en nyare Neato hanterar putsade innerväggar utan golvsockel. Den gamla var lite väl våldsam och skrapade i väggarna ibland.
Jag har heller inte golvsocklar och putsade väggar så svara gärna, du som har robot och i så fall vilka modeller som funkar.
 
Om jycken lyckas skvalpa ut halva vattenskålen då? och roboten går igenom pölen, fixar den det?
 
Här får jycken sin matskål i duschen. Han gillar dock inte att få duschdroppar i huvudet ... Under sommarhalvåret får han äta ute. Han är ganska grisig då han äter.
 
Inte läst hela tråden så det har kanske retts ut redan men..

Kan man ha flytta en mellan 3 våningar?
Tänker mig laddare på markplan, sedan bäras ner resp. upp.

Xiaomi är den som känns mest intressant nu.
 
C cranestreet skrev:
Någon som har ett IKEA kök med metod stommar och en Neato Dx variant? Hade en Neato Signature Pro förut (såld), men den fastnade under hörnen på köksön, kom precis under och körde nästan fast varje gång.
Även nyfiken på om någon har erfarenhet hur en nyare Neato hanterar putsade innerväggar utan golvsockel. Den gamla var lite väl våldsam och skrapade i väggarna ibland.
Roborock S50 klarar stommarna iaf.
 
  • Roborock S50 robotdammsugare navigerar runt vita köksstommar på mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SandraPeter och 1 till
  • Laddar…
Tjena, jag har en Xiaomi Gen 2 W s50 (Ser precis ut som den på bilden ovan). När jag kom hem så hade dammsugaren kört fast ! Den vade lindat in sig i en sytrådsrulle som jag inte hade sett. Både stora sopvalsen och sidoborsten var inlindade i sytråden och maskinen hade stannat ! Jag klippte och skar bort tråden. Maskinen går och fungerar fortfarande men tror ni att den var smart nog att stanna före den körde sönder lagren eller motorn ? :sweat:
 
  • Xiaomi Gen 2 robotdammsugare upp och ned med trasslad sytråd i sopvals och sidoborste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Xiaomi Gen 2 W s50 robotdammsugare fastnat i sytråd med sax och trasslet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har precis skaffat en roomba 980 och den kartan den gör efter dammsugning saknar läge för laddastationen? Kan man inte rita i appen linjer den ska inte gå eller rumsindelning. Irobot verkar vara lite föråldrat. Det blir nog snart en roborock s6 maxv.
 
Corpes Corpes skrev:
Roborock S50 klarar stommarna iaf.
Min S6 MaxV vägrar gå in under sockeln. Den har några få millimeter till godo och jag kan skjuta in den under stommen manuellt.
Någon som har någon lösning på hur jag ska få min S6 MaxV att dammsuga intill Ikea Metod sockel där det är 83 mm mellan golv och kökslåda?
 
F foogy skrev:
Min S6 MaxV vägrar gå in under sockeln. Den har några få millimeter till godo och jag kan skjuta in den under stommen manuellt.
Någon som har någon lösning på hur jag ska få min S6 MaxV att dammsuga intill Ikea Metod sockel där det är 83 mm mellan golv och kökslåda?
Någon som hittat en lösning? Som jag förstår det är detta ett gemensamt problem för Roborock, jag har en Q Revo, Dammsugaren går egentligen under, men det är Lidar som inte når under sockeln och då ser den skåpet/hurtsen som en vägg. Ändå "krumbuktar" den under sockeln och försöker - antar tills Lidar säger att den inte får. Jag har läst något forum där man föreslagit för Roborock att skapa en slags "icke-no-go-zone", dvs. där man tvingar den att gå i vissa zoner fast den inte vill egentligen. Tror det kan vara svårt då den ju faktiskt inte tror att det är ett golv under sockeln, men jag vet inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.