Kör SPC4320 sedan flera år tillbaka och är mycket nöjd med lösningen. I samband med att jag skulle göra lite underhållsarbete och utöka installationen så skulle jag gå in på mitt SPC Connect konto, då inser jag att jag förträngt mitt lösenord och tyvärr lyckas jag inte svar rätt på de återställningsfrågor som ges......någon som har några bra tips hur man löser det :worried:
 
Funkar inte återställningsfunktioner och det inte finns några andra alternativ angivna på sidan så är det väl kört.
Det är ju säkerhetsprylar det handlar om så man får hoppas att företaget har koll på inloggningsprocesser etc.
 
Håller med om att det inte borde gå att få öppnat ett konto hursomhelst men jag tänker att det borde ju gå att koppla loss en central från ett SPC Connect konto. Detta kan ju tex bli aktuellt om man skulle sälja huset.
 
RilleRock
Du får skapa ett nytt spcconnectkonto helt enkelt (y)
 
RilleRock RilleRock skrev:
Du får skapa ett nytt spcconnectkonto helt enkelt (y)
RilleRock RilleRock skrev:
Du får skapa ett nytt spcconnectkonto helt enkelt (y)
Har redan testat det. Problemet är att jag är ”Panel Manager” för mitt larm id på det det första kontot. Jag kan inte bli ”Panel manager” på det nya kontot för att mitt larm id fortfarande är låst till det första kontot. Jag skulle alltså vilja koppla isär mitt första konto med mitt panel Id med det lyckas jag inte lista ut hur man gör
 
RilleRock
T Tomas@Lugnet skrev:
Har redan testat det. Problemet är att jag är ”Panel Manager” för mitt larm id på det det första kontot. Jag kan inte bli ”Panel manager” på det nya kontot för att mitt larm id fortfarande är låst till det första kontot. Jag skulle alltså vilja koppla isär mitt första konto med mitt panel Id med det lyckas jag inte lista ut hur man gör
Jo jag förstår det.

Ett installatörskonto har detta valet vilket jag aldrig använt som kanske kan lösa problemet.
Dock måste panelen vara knuten till det kontot för att kunna ta bort det.
Skärmbild av användargränssnitt för att ta bort en central från SPC Connect med tomt ID-fält och knapp.
Kontakta supporten och hör vad som är smidigast lösning.
https://se.spiap.com/support-download-center/teknisk-support-1.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.