Hej!
Jag bor i ett hus med en fjärrvärmecentral från 1999 (redan villacentral typ 2000/00). Har nu på morgonen i tre dagar upptäckt att fjärrvärmecentralen läcker :/. Så vill få lite tips och råd från er experter här på sidan vad jag behöver göra? Det är under natten som de läcker inte på dagen nämnvärt, läcker uppskattningsvis ca 1 dl vatten per dygn . Jag har lokaliserat det till två olika ställen se bilderna. Första stäklet är de ett tunnare kopparrör går in i en koppling det läcker där det lilla kopparröret går in. Sen läcker det lite mindre uppe vid ett med.små hål i (ut från de små hålen kommer det lite vatten). Vad kan jag göra, vad behövs göras? Se bilder.

Tack på förhand!

// August
 
  • Läckage vid kopplingen där ett tunnt kopparrör möter ventilen, markerat med rosa cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrvärmecentral med kopparrör och instrument, uppsamlingskärl för vattenläckage synligt nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrvärmecentral med markerade läckagepunkter vid kopplingar och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrvärmecentral med kopparrör och koppling där det är markerat med rosa cirkel för läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Jag drog åt koppling där nere mycket lite, den satt verkligen löst. Nu läcker de varken uppe eller nere. :)

God jul
 
  • Gilla
oppo
  • Laddar…
A agag skrev:
Hej!
Jag drog åt koppling där nere mycket lite, den satt verkligen löst. Nu läcker de varken uppe eller nere. :)

God jul
Perfekt!
Då hade du tur så här till jul.
Packningarna i dom där Redan tappvattenregulatorerna (REG) är annars ett standardfel på fjärrvärmeaggregaten.
 
  • Gilla
agag
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.