Är ny i forumet och tänkte börja med att ställa en liten fråga!

Har någon av er tips på hur man kan få tag i en tomt i Jönköping, Huskvarna med omnejd? Vi står i kommunal tomtkö och objekten där är inte aktuella för vår del.

Tips mottages tacksamt :)
 
Tack för tipsen! Det finns ingen privatperson i forumet som ska stycka av och sälja tomt i området? isf kontakta mig gärna.
 
Vi hittade en tomt genom annons i JP. Dock är inte allt avklarat än med köpet som har dragit ut ett år på tiden. Men det är på G. Ska bara få till ett köpekontrakt med ägaren av marken.
Jag tror att du skulle kunna kontakta Lantmäterimyndigheten i Jönköping, de borde veta om det finns några objekt med förhandsbesked på. Då är det bara till att stycka av och köpa om ägaren vill sälja vill säga.

Lycka till!
 
Köp i Habo!

Vi har bott i Jönköping och länge letat hus där. Tomtpriserna i Jönköping är tyvärr mycket dyrare än i bygden omkring.Vi tyckte inte att det var ett bra alternativ att bygga där pga priserna. Ett tips är att Willa Nordic bygger jättefina hus i Habo. Finns både enplan och en och en halvplans hus. Tomterna är på ca 800 kvm och det är bra priser på hus inkl. tomt. Jag vet inte om du bor i trakten nu, men om du inte gör det så tar det bara ca 20 m från Habo till Jönköping med bil. Det är knappt man tar sig genom Jönköping under rusningstid på den tiden, så tidsaspekten för resor är väl värd att räkna in.
Lycka till!
 
Sp1key skrev:
Är ny i forumet och tänkte börja med att ställa en liten fråga!

Har någon av er tips på hur man kan få tag i en tomt i Jönköping, Huskvarna med omnejd? Vi står i kommunal tomtkö och objekten där är inte aktuella för vår del.

Tips mottages tacksamt  :)

Hej! Ja maila mig! jag kanske vet en tomt till salu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.