De förra ägarna sa att man kan stänga av båda pumpsrna (pump/laddomst och sen vrida på handtaget som knappt syns mellan tankarna, på röret ovanför. Det har vi gjort ngn gång. Behövs det ofts. Ska man verkligen stänga av pumpsrna?
 
  • Två stora rostiga tankar med mätare och kopparledningar, och ett knappt synligt handtag mellan dem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kan man öppna för att lufta ur. Ta en hink. Tänk på att det är varmt vatten.
 
  • Ventil markerad med rosa cirkel på kopparledning ovanför två bruna varmvattenberedare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja du kan stänga pumparna när du ska lufta. Luften går lättare ur då.
 
Ditt system är inte enligt standard 1A. Det öt helt omöjligt att förstå hur det hänger ihop på dina bilder.

Jag tror inte på luftteorin.
 
D Daniel 109 skrev:
Ditt system är inte enligt standard 1A. Det öt helt omöjligt att förstå hur det hänger ihop på dina bilder.

Jag tror inte på luftteorin.
Nej det är ingen standard lösning. Svårt att se. Antingen luft problem eller laddpump. Börjar med det lätta
 
Blir det inte bättre får du ringa en rörmokare i morgon.
 
Det kanske är en bra ide, med tanke på att TS inte verkar ha en susning om vad det är för anläggning. Men jag tycker att man måste sätta sig in i hur ens hus funkar. Om du kan lägga upp vettiga bilder så kan du säkerligen få många bra tips.
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
Fick tips att reseta pannan. Nu går allt som en klocka igen. Tack för all hjälp
 
Vad har du för panna?
 
:seenoevil:

Vaaad är detta för panna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.