E Emanuel01 skrev:
Då är den ju nästan ny. Då är det nog inte det fel jag hade, skulle tippa mer på Mathias S ide om någon fas med dålig kontakt.
Så kan det mycket väl vara. Bara det kommer ut någon och kollar på den. Den har fungerat felfritt i snart 3 år det är det som är konstigt. Installatören sa att garantiärenden brukar gå före i tur.
 
Pratade precis med servicefirman. Det som skulle vara felanmält i fredags blev inte det. Han hade tydligen ringt idag och sagt till servicefirman att dom kan ta det efter helgerna...
 
Jag har återställt det flera gånger men det fortsätter lösa ut.
 
Har du multimeter så du kan mäta spänning vid kontaktor på alla faser när kompressor snurrar.
 
Nu har servicetekniker varit här. Det har tydligen varit spänningsfall på en av faserna. När han mätte nu låg den på drygt 200v och sen 230 helt plötsligt. Kontaktade nätägaren som kom ut och kolla i skåpet på gatan och mycket riktigt så hade det brunnit lite i en säkring där ute. Så för tillfället funkar pumpen och låter mycket bättre än innan! Serviceteknikern sa att den inte lät bra när den gick innan spänningsproblemet var åtgärdat.
 
Inte helt felgissat alltså (been there done that), skönt att få det fixat innan jul också!
 
Då var jag på rätt spår :) Gött att ni fick hjälp innan helgen!
 
Tack för engagemanget och god jul!
 
  • Gilla
Emanuel01
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Inte helt felgissat alltså (been there done that), skönt att få det fixat innan jul också!
Ha,ha missa din kommenrar och så skrev vi nästan samma :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.