hahalj
13th Marine 13th Marine skrev:
Det var det jag undrade.

Det är klart jag kan googla, men hur ska jag veta var du köper det? Du kanske hittade en bra leverantör i utlandet? För övrigt säljer både fyndiq och larmhem larmet ;)
Ok, fyndiq säljer det också, men det är bara en marknadsplats. Typ som Blocket för företag.
Larmet säljs bara i Sverige under namnet Tyroz, det är Larmhems egna varumärke. Det är naturligtvis kina-tillverkat, annars hade prislappen sett helt annorlunda ut. Du kan säkert hitta det på kina-sajter under andra namn, men det vet jag inget om.
 
hahalj är du nöjd med ditt Tyroz X-50 ? har ngt strulat med larmet ?
 
hahalj
D Drone skrev:
hahalj är du nöjd med ditt Tyroz X-50 ? har ngt strulat med larmet ?
Det blev inget med det larmet. Fick besked om leveransförsening en gång för mycket så jag lackade ur och avbeställde alltihop.
 
hahalj hahalj skrev:
Det blev inget med det larmet. Fick besked om leveransförsening en gång för mycket så jag lackade ur och avbeställde alltihop.
Jag köpte några billiga larm som har den funktionalitet jag krävde från Kina, och ett gäng billiga wifi-kameror. Jag gav under 400 per grundsats (en rörelse, en dörr, central och en fjärr (som jag inte använder)) och ca 200 per kamera. Sedan kompletterade jag med wifi-brandlarm från annan tillverkare för 60 per enhet. Det funkar klockrent. Jag har testat det :) Lite enkel processprogrammering i Automate-appen och vips så har jag mina hus uppkopplade och bevakade.
Några Sonoff-taklampströmbrytare så husen ser bebodda UT har jag självklart installerat, och några wifi-termometrar och hygrometer ar. Voilá! Fjärrstyrt och kontrollerat hus. Sammanlagt lätt under 2000 per hus, inga fåniga månadsavgifter, full kontroll själv OCH en hel del automation på köpet.

Mitt råd: gör som jag. Billigt, roligt och skönt att ha koll.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.