Jag är i full färd med att byta kök. Ska nu montera ned diskbänk med ho och blandare Upptäcker att det saknas Ballofix eller motsvarande under blandaren. Givetvis kan jag stänga av huvudkranen in i huset, men eftersom det förmodligen tar ett par dagar innan nya köket och blandaren är på plats så undrar jag om det finns något enkelt sätt att "få stopp på vattnet". Blir nog inte så populärt att kapa allt vatten i tre dagar...

Tack på förhand
 
T
Stäng av allt vatten och montera ett par ballofixer så har du ju löst problemet ? ;)

Så fick vi göra när vi bytte kök förra året :)
 
Montera ballofixer!:)
 
Det låter enkelt... Kort sagt - är det bara att åka till Biltema och köpa två Ballofixer och montera dem vid kopplingen på bilden? Behöver jag något mer eller räcker det att skruva av med rörtång och sedan skruva på Ballofixer? En rörkoppling nära en värmepanna som en användare överväger att ersätta med Ballofixer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nä du får nog kapa rören och använda dylika med nya klämringsändar isåfall. Att hitta kranar som du bara kan skruva dit på bef muttrar blir nog svårt. Finns ingen gängstandard där utan olika fabrikat har olika gängor.
Kom ihåg stödhylsor också eftersom du verkar ha mjuk prisol nertill.
 
Palmon Palmon skrev:
räcker det att skruva av med rörtång
Använd två skiftnycklar eller fasta nycklar.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Krilleman
S Stefan1972 skrev:
Att hitta kranar som du bara kan skruva dit på bef muttrar blir nog svårt. Finns ingen gängstandard där utan olika fabrikat har olika gängor.
Kom ihåg stödhylsor också eftersom du verkar ha mjuk prisol nertill.
Absolut inte. Det är vatettekopplingar som sitter.
Zooma så ser du märkningen "VA"!

Således passar Vatettes Ballofixer direkt i.

http://www.vatette.se/system-vatett...roduct&cHash=68f21286b30cc6c1646e4ba29828ced0
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Absolut inte. Det är vatettekopplingar som sitter.
Zooma så ser du märkningen "VA"!

Således passar Vatettes Ballofixer direkt i.

[länk]
Ja så är det såklart men det lät inte som ts hade den kunskapen eftersom det var biltema som nämndes.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.