Hej, vi har tröttnat på Verisure och dyr prenumeration. Har fått offert från Svenska Trygghetslösningar på 23 000 SEK för att köpa larmet.Installation ingår. Omfattningen är två kameror, två brandvarnare och en "brytare" till ytterdörr. Märke på larmet är Visonic, som verkar ha gott rykte. Därefter kan man koppla upp det mot central till en kostnad av 99 SEK/månad. Denna månadskostnad påstår man kan endast höjas vid nyinstallation, vilket låter nästan lite väl bra? 23 000 SEK är dock mycket pengar, ungefär vad vi idag betalar på 5 år med nuvarande Verisure. I sammanhanget ska sägas att vi då endast har en st kamera och inga brandvarnare....och att det med den kompletteringen skulle kosta rejält mycket mer. Erfarenheter?
 
Kolla på Ajax alarm. Bra mycket billigare än den offerten du fått. Dock får du själv installera det.
 
JLyck JLyck skrev:
Kolla på Ajax alarm. Bra mycket billigare än den offerten du fått. Dock får du själv installera det.
Tack. Visonic som larm får bra kritik och anses vara modern teknik. Vad använder Ajax?
 
A
Vi kör länsförsäkringars larmtjänst, funkar bra och känns rimlig i pris.
 
Scouten skrev:
Vi kör länsförsäkringars larmtjänst, funkar bra och känns rimlig i pris.
Tack för tipset. Kollade LF (där vi är kund) och det är rejält billigare...för samma grejor...de kör oxo Visonic
 
A
S sepani skrev:
Tack för tipset. Kollade LF (där vi är kund) och det är rejält billigare...för samma grejor...de kör oxo Visonic
Kul att kunna hjälpa till!
 
Scouten skrev:
Kul att kunna hjälpa till!
Hur har du gjort efter 36 månader? Om larmet kostar 299 SEK/månad i 36 månader och man därefter äger det gissar jag att månadskostnaden måste gå ned?
 
A
Det har bara gått 24 månader än, men den borde gå ner.
 
Om Länsförsäkringar larm ... Urklipp från deras direkt.
Efter 36 månader har ditt abonnemang enbart en uppsägningstid på 3 månader och produkterna som sitter i ditt hem äger du. Månadskostnaden är densamma, eftersom tjänsten du har är densamma, dvs uppkopplingen mot Larmcentralen.

Lite sniket kan man tycka om månadskostnaden de första 3 åren betalar larmet + samma service som efteråt.
 
A
Där ser man! Nu påminns jag om att det nog var så. Jag minns att vi pratade om att behålla larmet men skippa larmcentralen, det lär vi knappast göra.
 
Scouten skrev:
Där ser man! Nu påminns jag om att det nog var så. Jag minns att vi pratade om att behålla larmet men skippa larmcentralen, det lär vi knappast göra.
Nej, uppkoppling vill man ju ha men kanske läge att kolla andra larmcentraler?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.